شناسه خبر : 45893
تاریخ انتشار : 1399/01/05 08:35
رژیم قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان اعلام شد

رژیم قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان اعلام شد

در جلسه روز دوشنبه هیات دولت جمهوری آذربایجان شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا بررسی و تصمیم درباره به کار گیری رژیم قرنطینه ویژه با هدف مقابله با گسترش این ویروس ، اتخاذ شد.

 به گزارش ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان ، برای مقابله با ویروس کرونا، رژیم قرنطینه ویژه به مدت یک ماه تا 20 آوریل ( برابر اول اردیبهشت ماه ) به کار گرفته می شود .

  طبق رژیم قرنطینه ویژه، افراد در سن بالای 65 سال مجاز به خروج  از منزل نمی باشند و خدمات تامین  اجتماعی به این  قشر افراد در چارچوب قانون اجرا می شود.

   ورود و خروج از شهر باکو و شهر سومقایت در 30 کیلومتری شمال پایتخت جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت آمبولانس ها، کامیونها و خودروهای  امداد و نجات، محدود  شده است .

  همچنین جابجای مسافر بین شهری در سراسر جمهوری آذربایجان متوقف شده است و به ساکنان شهر باکو پایتخت این کشور توصیه می شود تا استفاده از مترو را به حد اقل برسانند و بیشتر از وسایل نقلیه عمومی ویژه استفاده کنند .

  طبق دستورات رژیم قرنطینه ویژه ، تجمع افراد  به تعداد بیشتر از 10 نفر در اماکن  عمومی ممنوع  شده  است و نیز به غیر از سوپرمارکت ها ، فروشگاههای مواد غذایی و داروخانه ها ، فعالیت تمامی مراکز تجاری بزرگ در سراسر کشور متوقف می شود .

  نظارت بر اجرای دستورات رژیم قرنطینه ویژه در سراسر کشور بر عهده وزارت کشور جمهوری آذربایجان می باشد .

  منابع رسمی جمهوری آذربایجان شمار مبتلایان در این کشور را 61 نفر اعلام کردند که از این تعداد یک نفر جان باخته و 10  نفر نیز درمان و از بیمارستان ترخیص شدند .

  در حال حاضر در قالب مقابله با شیوع کرونا ویروس در جمهوری آذربایجان تمامی مدارس و دانشگاهها تعطیل شده  و برگزاری مراسم های عروسی و عزاداری ممنوع   اعلام  شده  است  و  نیز کارمندان ادارات  دولتی به  استثنای وزارت بهداشت ، پلیس و  نیروی امنیتی به مدت یک ماه مرخصی داده شده است 


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی