شناسه خبر : 45784
تاریخ انتشار : 1399/01/03 17:31
اختلال درعملیات ارتش آمریکا با شیوع کرونا

اختلال درعملیات ارتش آمریکا با شیوع کرونا

گسترش شیوع ویروس کرونا مقامات آمریکا را مجبور کرده است که ارتش را در داخل پایگاه های خود نگه دارند و این تصمیم باعث ایجاد اختلال در عملیات ارتش آمریکا در سراسر جهان ازتاخیر در خروج از افغانستان تا کاهش حضور در عراق ، لغو آموزش ها و متوقف کردن استخدام نیروهای جدید شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، « مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا به فاکس نیوز گفت: اولین مأموریت ارتش آمریکا حفظ امنیت مردم آمریکا ، کشور و منافع ما در خارج از کشور است. من به شما اطمینان می دهم که همه چیز تحت کنترل است." همزمان با این ادعای اسپر ، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که عراق و سوریه را پوشش می دهد با صدور بیانیه ای از «بازنگری در استقرار» نیروهای خود در منطقه خبر داد. در این بیانیه آمده است: برای جلوگیری از شیوع کوید ۱۹همه آموزش های ارتش عراق به حالت تعلیق در آمده و در نتیجه ، ائتلاف طی روزهای آینده به طور موقت تعدادی از نیروهای متخصص خود را به کشورهایشان می فرستد.

ارتش آمریکا که بزرگترین بخش از نیروهای مستقر درعراق است، تصمیم گرفت نیروهای خود را از پایگاه های کوچک و دورافتاده خارج کند و برای حمایت از آنها در مقابل حملات احتمالی در پایگاه های بزرگتر مستقر کند. فرماندهی مرکزی آمریکا هشدار داد که «در آینده انتظار داریم ائتلاف با تعداد کمتری از نیروها و پایگاه ها از نیروهای عراقی حمایت کنند هرچند ائتلاف "همچنان متعهد است در طولانی مدت با داعش مقابله کند». در افغانستان، جایی که آمریکا در مرحله اول اجرای توافق با طالبان، اقدام به عقب نشینی بیش از پنج هزار سرباز کرد ، همه تحرکات را متوقف کرده است.

ژنرال « آستین میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برای محافظت از نیروهای خود که اکنون در سلامتی خوبی قرار دارند سازماندهی و تعدیلات ضروری با توقف همه تحرکات در میدان جنگ جریان دارد. در این بیانیه آمده است: این اقدامات باعث می شود بعضی از نیروهای مسلح ما در افغانستان بیش از مدت زمان معین شده باقی بمانند و به ماموریت خود ادامه دهند. استخدام آنلاین از زمان شیوع ویروس کرونا ، برخی از تمرین های نظامی ارتش آمریکا به ویژه در کره جنوبی و آفریقا لغو شده است. روند آموزش گسترده با عنوان «مدافع ۲۰» هم که قرار بود در قاره اروپا با حضور بیست هزار سرباز آمریکایی در زمان « رقابت راهبردی» با مسکو تا حدود زیادی کاهش یافته است.

« رایان مک کارتی» از مقامات آمریکایی در نیروی زمینی، اعتراف کرد که رزمایش « مدافع ۲۰» قرار بود از ۲۵ سال گذشته تاکنون بزرگترین تمرین ارتش آمریکا در اروپا باشد اما فقط تا حد ۴۵ درصد اجرا خواهد شد. نیروهای نظامی آمریکا در پایگاه هایشان و هنگام ورود تحت کنترل دقیق از طریق سیستم های اندازه گیری دمای بدن قرار می گیرند و آن دسته از نظامیانی که مبتلا به کرونا هستند در اتاق های جداگانه قرنطینه می شوند و ارتباطات آنان محدود می شود.

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) از ابتدای ماه جاری میلادی، پرواز بین المللی نظامیان اعم از مسافرت به خارج از کشور و یا بازگشت نزد خانواده هایشان را منع کرده است. ویروس کرونا نحوه عمل فرماندهی عالی ارتش آمریکا را تغییر داده است و وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش در زمان حاضر فقط از طریق ویدئو صحبت می کنند. ژنرال« مکونفیل» رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا گفت که حتی سربازان جدید از طریق اینترنت جذب و استخدام می شوند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی