شناسه خبر : 45504
تاریخ انتشار : 1398/12/28 21:04
انگلیس باردیگر خواستار پایان کنترل روسیه بر شبه جزیره کریمه شد

انگلیس باردیگر خواستار پایان کنترل روسیه بر شبه جزیره کریمه شد

وزیر امور خارجه انگلیس شش سال پس از آنکه مردم شبه جزیره کریمه به استقلال از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند خواستار پایان کنترل روسیه بر شبه جزیره کریمه شد و افزودکه دولت لندن «هرگز الحاق غیر قانونی کریمه به روسیه را نمی پذیرد»

وزیر امور خارجه انگلیس شش سال پس از آنکه مردم شبه جزیره کریمه به استقلال از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند خواستار پایان کنترل روسیه بر شبه جزیره کریمه شد و افزودکه دولت لندن «هرگز الحاق غیر قانونی کریمه به روسیه را نمی پذیرد» «دومینیک راب» روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای افزود: ما در کنار جامعه جهانی از استقلال، تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین حمایت می‌کنیم. وی اضافه کرد: ما به کار خود به عنوان یک نیروی خوب در دنیا از طریق حمایت از مدافعان حقوق بشر ادامه می دهیم و موارد نقض حقوق بشر روسیه در کریمه را افشا می کنیم. شبه جزیره کریمه واقع در ساحل دریای سیاه سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد اما اوکراین و کشورهای غربی به رهبری آمریکا، روسیه را به 'اشغال' این منطقه متهم می کنند.

اوکراین در سال‌های اخیر بارها از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخواند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه فشار بیاورد. با این وجود با توجه به تغییرات در اوکراین و روی کار آمدن ولادیمیر زلنسکی کمدین مشهور این کشور، اوکراین به دنبال آن است تا همزمان روابط خود با اتحادیه اروپا را بیشتر و تنش در روابط با روسیه را کاهش دهد. فرونشاندن اعتراضات در شرق اوکراین و حل وفصل اختلافات در مناطق جدایی طلب از جمله وعده های انتخاباتی ولادیمیر زلنسکی بوده است. با حضور او در راس قدرت در کی‌یف به نظر می رسد یخ روابط روسیه و اوکراین در حال آب شدن است البته صاحبنظران در روسیه چندان خوش بین نیستند و معتقدند که هنوز برای اظهار نظر در این زمینه زود است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در آخرین اظهار نظر خود در خصوص مالکیت روسیه بر کریمه گفته بود که مسکو درباره خاک خود با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی