شناسه خبر : 45038
تاریخ انتشار : 1398/12/23 12:25
سازمان ملل: وضعیت یمن به طور فزاینده هولناک می‌شود

سازمان ملل: وضعیت یمن به طور فزاینده هولناک می‌شود

نماینده سازمان ملل در یمن در مقابل اعضای شورای امنیت از درگیری‌های شدید در استان‌های شمالی و مرکزی این کشور، ابراز نگرانی کرد.

همزمان با عملیات‌های موفقیت‌آمیز ارتش یمن در استان‌های «مأرب» و «الجوف» یمن «مارتین گرفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن شب گذشته (پنجشنبه) در مقابل اعضای شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آخرین تحولات یمن گزارش داد.

به نوشته وبگاه روزنامه الایام، گریفیتس که پیش از این سخنرانی، با قبائل استان مأرب بعنوان کانون درگیری‌ها و مسئولان دولت مستعفی هادی و از سوی دیگر با عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن دیدار کرده بود، گفت که درگیری‌ها به طور «نگران کننده‌ای» افزایش یافته و هزاران خانواده آواره شده‌اند.

او که به نظر می‌رسید از پیشروی ارتش و انصارالله در استان‌های مأرب و الجوف نگران است، گفت که یمن یا به سمت کاهش «تنش» و آغاز روند سیاسی پیش می‌رود یا با افزایش درگیری‌ها، نشستن پشت میز مذاکره بسیار دشوارتر خواهد شد.

تحرکات مارتین گریفیتس در یک ماه اخیر و با آغاز سلسله عملیات‌های ارتش و انصارالله یمن در استان‌های الجوف و مأرب افزایش محسوسی داشته است. نیروهای یمنی هم اکنون در هفت کیلومتری شهر مأرب هستند و پیش از این توانسته بودند شهر «الحزم» بعنوان مرکز استان الجوف را به کنترل خود در آورند.

شبکه المسیره یمن نیز اعلام کرده است که «مهدی المشاط » رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته حاضر به دیدار با گریفیتس نشده که این امر نشانه عزم قاطع صنعا برای آزادسازی مأرب است.


خبرگزاری فارس
کلید واژگان
سازمان ملل
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی