شناسه خبر : 44537
تاریخ انتشار : 1398/12/17 11:31
عربستان ارتباط هوایی و دریایی با امارات، کویت و بحرین را قطع کرد

عربستان ارتباط هوایی و دریایی با امارات، کویت و بحرین را قطع کرد

یک مقام مسؤول در وزارت کشور عربستان از برخی اقدامات پیشگیرانه این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از جمله ایجاد محدودیت موقتی ورود مسافران از امارات، کویت و بحرین به فرودگاه های ریاض، جده و الدمام خبر داد.

 این مقام مسؤول که به نام وی اشاره ای نشد، دیروز (جمعه) خاطر نشان کرد :سعودی هایی که به این سه کشور رفته اند نیز شامل این قانون می شوند. وی ادامه داد که عبور و مرور بین عربستان و این سه کشور تنها از طریقی زمینی و آن هم برای ورود محموله های تجاری خواهد بود. این منبع آگاه درباره اقدام دوم ریاض توضیح داد: کسانی که با روادید جدید و معتبر قصد ورود به عربستان را از کشورهایی که طبق لیست مصوب وزارت بهداشت خطر شیوع کرونا از آنجا هست را دارند باید گواهی آزمایشگاهی ارائه دهند که ثابت شود به این ویروس مبتلا نیستند.

وی درباره اقدام سوم عربستان گفت: سفارتخانه های عربستان سعودی در امارات، کویت و بحرین باید آزمایشگاه هایی را که توسط مرکز ملی پیشگیری و کنترل بیماری ها معتبر شناخته شده است، مشخص کنند. این منبع مسئول در وزارت کشور تاکید کرد، پرونده های بشردوستانه و اجتماعی بنا به صلاح دید وزارت کشور و ورازت بهداشت از این رویه خارج شده اند. تاکنون پنج مورد آلودگی به ویروس کرونا در عربستان سعودی ثبت شده است.

مقام‌های مسئول در مکه مکرمه روز پنجشنبه برای انجام اقدام‌های پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا، ورود زائران به داخل حرم را ممنوع اعلام کردند. مقام‌های دولتی عربستان سعودی چند روز پیش از ترس شیوع ویروس کرونا انجام مناسک عمره مفرده را تعلیق کردند. این کشور همچنین مرزهای خود را به روی زائران خارجی در دو شهر مکه و مدینه منوره تا اطلاع بعدی بست.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی