شناسه خبر : 44522
تاریخ انتشار : 1398/12/16 22:41
سازمان ملل خواستار حمایت کشورها از افراد قرنطینه شد

کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد:

سازمان ملل خواستار حمایت کشورها از افراد قرنطینه شد

قرنطینه در برابر مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا باید فقط در صورت لزوم توسط کشورها مورد استفاده قرار بگیرد و حقوق افراد قرار گرفته در قرنطینه باید رعایت شود.

 میشل باچلت در بیانیه‌ای اعلام کرد: قرنطینه در برابر مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا باید فقط در صورت لزوم توسط کشورها مورد استفاده قرار بگیرد و حقوق افراد قرار گرفته در قرنطینه باید رعایت شود. باچلت طی سخنرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل از همه تیم‌های پزشکی در سراسر جهان که در حال مبارزه با ویروس کرونا که بیش از یکصد هزار نفر را مبتلا و تقریبا سه هزار و ۵۰۰ نفر را در سراسر جهان کشته است، تشکر کرد. وی افزود: احترام به حقوق بشر باید با واکنش علیه ویروس کرونا همراه باشد. باچلت با اشاره به استفاده از قرنطینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد که قرنطینه‌هایی که مانع آزادی شخص می‌شوند باید متناسب با خطر، محدود و ایمن باشد. وی همچنین گفت که حقوق آن‌ها برای غذا و آب سالم و حق برخورداری مانند یک انسان باید رعایت شود.

مرکز مهندسی و علم سیستم دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در سراسر جهان به یک‌صد هزار و ۲۷۶ نفر رسیده است. این مرکز همچنین افزود که ۵۵ هزار و ۶۹۴ نفر از مبتلایان به این بیماری، سلامتی خود را بازیافته و سه هزار و ۴۰۴ تن نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را ازدست داده‌اند. چین که مهد شیوع کرونا در جهان است، بیش از سه هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری را به ثبت رسانده و تعداد جان باختگان آن در ایتالیا به ۱۴۸ نفر رسیده است. در آمریکا دستکم ۵۷ مورد جدید ابتلا مورد تایید قرار گرفته و این بیماری برای اولین بار در کلرادو، مریلند، تنسی، تگزاس و سانفرانسیسکو شایع شده است. در مجموع ۲۳۰ نفر در آمریکا مبتلا شده و ۱۲ نفر جان باخته‌اند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی