شناسه خبر : 44513
تاریخ انتشار : 1398/12/16 20:42
ارتش یمن مواضع نیروهای منصور هادی را در مأرب با موشک هدف قرار داد

ارتش یمن مواضع نیروهای منصور هادی را در مأرب با موشک هدف قرار داد

منابعی در یمن اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور مواضع متعلق به نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی را در مأرب هدف حملات موشکی قرار داده اند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مواضع نیروهای منصور هادی را در مأرب با موشک های بالستیک هدف قرار دادند. شبکه المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود شامگاه جمعه (۱۶ اسفند) خبر داد که ارتش یمن با موشک‌های بالستیک دو اردوگاه «الرویک» و «تداوین» را در شرق صنعاء، پایتخت یمن هدف قرار داده است. منبعی نظامی در اتش یمن به این شبکه گفت که موشک‌ها با دقت بالایی به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرده است. به گفته این منبع در دو اردوگاه یادشده، فرماندهان ائتلاف سعودی-اماراتی و نیروهای تحت امر دولت مستعفی به ریاست عبدربه منصور هادی حضور داشته‌اند.

نیروهای مشترک ائتلاف سعودی و دولت منصور هادی طی دو ماه گذشته در جبهه نِهم و الجوف شکست سنگینی خورده‌اند. در جبهه نهم (واقع در مأرب) منطقه ای به وسعت دو هزار کیلومتر آزاد و پاکسازی شده و صدها نفر از نیروهای متجاوز کشته یا زخمی شدند. در جبهه الجوف که نزدیک مرزهای جنوبی عربستان سعودی است، مرکز این استان سقوط کرد و به کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد. دولت منصور هادی، سقوط جوف را شکست سهمگینی دانسته و درباره تداوم این شکست‌ها هشدار داده است (جزئیات بیشتر).


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی