شناسه خبر : 43995
تاریخ انتشار : 1398/12/10 20:13
شهادت تعدادی از رزمندگان حزب الله لبنان در حملات ترکیه به سوریه

شهادت تعدادی از رزمندگان حزب الله لبنان در حملات ترکیه به سوریه

حملات هوایی دیشب ترکیه به حومه ادلب و حلب در شمال غرب این کشور، تعدادی از رزمندگان حزب الله لبنان که برای جنگ با گروه های تروریستی در سوریه به سرمی برند

به گزارش نورنیوز-  جنگنده های ترکیه با پشتیبانی توپخانه های ارتش این کشور شامگاه گذشته (جمعه) منطقه «الزربه» در حومه حلب واقع در شمال غربی سوریه را مورد هدف قرار دادند. در این حملات تعدادی از نظامیان ارتش سوریه نیز کشته شدند. خبرگزاری رویترز تعداد شهدای حزب الله در حمله دیشب را ۹ تن گزارش کرد. حزب الله لبنان هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است. از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر سوریه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که دستکم ۳۷ نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شدند. استان ادلب در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر شاهد درگیری های شدید بین نیروهای ارتش این کشور با تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای خارجی به ویژه ترکیه برای آزادسازی آخرین پایگاه اصلی تروریست ها در سوریه است.

ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان‌های ادلب و حلب، تنش ها و درگیری های نظامی میان آنکارا و دمشق را رقم زده است. «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه نیز در پی افزایش تنش ها با سوریه در سخنانی مدعی شد که ترکیه بیش از ۲ هزار نفر از نیروهای سوریه را کشته و ۳۰۰ وسیله نقلیه، باند هواپیما و انبارهای سلاح های شیمیایی این کشور را نابوده کرده است. «حسن روحانی» رییس جمهوری کشورمان نیز در پی افزایش تنش ها در استان ادلب سوریه امروز (شنبه) در تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود با طرح پیشنهاد برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، ترکیه و سوریه، گفت: همکاری های سه جانبه در سطوح مختلف اهمیت ویژه‌ای دارد و همانطور که قبلا گفته شده، ایران برای میزبانی دور بعدی این اجلاس سه جانبه آمادگی دارد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی