شناسه خبر : 43824
تاریخ انتشار : 1398/12/08 20:52
سفارت ایران در کرواسی: شرم‌آور است اگر از کرونا به عنوان ابزاری سیاسی برای ایران‌هراسی استفاده شود.

سفارت ایران در کرواسی: شرم‌آور است اگر از کرونا به عنوان ابزاری سیاسی برای ایران‌هراسی استفاده شود.

سفارت ایران در کرواسی در بیانیه ای اعلام کرد: جامعه بین المللی باید برای مقابله با ویروس کرونا که یک تهدید جمعی است، متحد عمل کند و شرم آور است اگر از آن به عنوان ابزاری سیاسی برای ایران هراسی استفاده شود.

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در پی شیوع کرونا و در بیانیه ای مطبوعاتی به تشریح اقدامات دولت ایران در مقابله با ویروس کرونا پرداخت. در این بیانیه آمده است: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور چین، جمهوری اسلامی ایران با توجه به سرعت شیوع و چگونگی گسترش آن، راهکارهای مقابله ای را در دستور کار قرار داد. زیرا سلامت عمومی و اجرای مقررات بین المللی بهداشت (IHR) تضمین سلامت جامعه جهانی بسیار حائز اهمیت است. سازمان بهداشت جهانی بارها توانایی ساختاری و اجرایی ایران در حفاظت از سلامتی شهروندان و مبارزه با بیماری های فراگیر را ستایش کرده است.

این بیانیه می افزاید: همزمان با شیوع بیماری از چین (اول بهمن ۹۸) بلافاصله ۹ ایستگاه کشوری کنترل کرونا با ۱۲ کمیته بین بخشی در وزارت بهداشت ایران ایجاد و جلسات منظم روزانه برگزار شد. اطلاعات جدید هر روز ساعت ۱۳ منتشر می شود و لذا تا این لحظه مجموعا ۲۴۵ مورد ابتلای قطعی گزارش شده، ۲۶ نفر از بیماران جان خود را از دست داده اند و ۵۴ نفر نیز در روند بهبودی قرار گرفته اند. باید توجه داشت که طبق استانداردهای جهانی مرجع اعلام آمار در مورد ویروس کرونا، فقط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است و وقتی مقامات ایران از ابتلای خودشان به ویروس کرونا خبر می دهند، این نه تنها پنهانکاری نیست، بلکه به دلیل بازتاب گسترده و جهانی آن، نمادی مهم از «بیان حقیقت» است.

سفارت ایران در زاگرب خاطرنشان کرده است: ایران بر اساس مسئولیتی که در چارچوب مقررات بین المللی بهداشت بر عهده کشورها گذاشته شده، اطلاعات را بهنگام با کشورهای دیگر به اشتراک گذاشته و لذا انتظار دارد سایر کشورها نیز به تعهدات خود پایبند باشند و به اجرای جمعی مقررات بهداشتی و به بیماران کمک کنند. این بیانیه می افزاید: ایران همچنین از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت دعوت کرده تا از اقدامات بهداشتی و درمانی در مسیر مبارزه با ویروس کرونا بازدید و هرگونه مشاوره و تجربه دیگر کشورها در این زمینه را در اختیار ایران قرار دهند.

در این بیانیه آمده است: «کرونا» نشان داد که تحریم های یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا علیه ملت ایران، تهدیدی برای بهداشت بین المللی نیز به حساب می آید. این ویروس تاکنون مردم بیش از ۴۰ کشور را درگیر خود ساخته و در این میان، تحریم های آمریکا دسترسی مسئولان بهداشتی و مردم ما به امکانات و لوازم بهداشتی را با تاخیر مواجه ساخته است. در پایان این بیانیه آمده است: جامعه بین المللی باید برای مقابله با ویروس کرونا که یک تهدید جمعی است، متحد عمل کند. شرم آور است اگر به عنوان ابزاری سیاسی برای «ایران هراسی» از آن استفاده شود.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی