شناسه خبر : 43525
تاریخ انتشار : 1398/12/05 19:18
لاوروف: اظهارات آمریکایی‌ها درباره توافق با تروریست‌های ادلب غیرقابل قبول است

وزیر خارجه روسیه:

لاوروف: اظهارات آمریکایی‌ها درباره توافق با تروریست‌های ادلب غیرقابل قبول است

مسکو اظهارات مقامات آمریکا درباره امکان توافق با تروریست‌های النصره در سوریه را امری غیرقابل قبول می‌داند. دو گروه تروریستی النصره و هیئة تحریر الشام رسما در فهرست گروه‌های تروریستی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آمریکا قرار دارند. این اولین باری نیست که مقامات آمریکا از جمله جیمز جفری فرستاده ویژه این کشور در امور سوریه گروه تحریرالشام را گروهی تروریستی نمی‌دانند و گفت‌وگو با این گروه در شرایطی معین را امکانپذیر می‌دانند.

 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو اظهارات مقامات آمریکا درباره امکان توافق با تروریست‌های النصره در سوریه را امری غیرقابل قبول می‌داند. وی در نشستی خبری با وزیر خارجه تاجیکستان گفت: دو گروه تروریستی النصره و هیئة تحریر الشام رسما در فهرست گروه‌های تروریستی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آمریکا قرار دارند. لاوروف اظهار داشت: این اولین باری نیست که مقامات آمریکا از جمله جیمز جفری فرستاده ویژه این کشور در امور سوریه گروه تحریرالشام را گروهی تروریستی نمی‌دانند و گفت‌وگو با این گروه در شرایطی معین را امکانپذیر می‌دانند.

وزیر خارجه روسیه افزود: در چارچوب توافق ها بین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مطرح نشد که نباید به حملات تروریست‌ها پاسخ داده شود. بنابراین عملیات علیه تروریست‌ها نباید کسی را غافلگیر کند. لاوروف گفت: بر اساس توافق‌ها بین روسیه و ترکیه معارضان در ادلب باید صفوف خود را از تروریست‌ها جدا می‌کردند. همچنی باید سلاح‌های سنگین از بین می‌رفت تا تروریست‌ها نتوانند مواضع ارتش سوریه و اهداف غیرنظامی و پایگاه حمیمیم را هدف قرار دهند. وی تصریح کرد: تروریست‌ها بارها از نزدیکی مراکز نظارت ترکیه مواضع ما و مقرهای نیروهای سوری را را هدف قرار دادند. لاوروف پیش از این گفته بود که ترکیه نتوانسته است به بسیاری از تعهدات اصلی خود برای حل مشکلات ادلب عمل کند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی