شناسه خبر : 43310
تاریخ انتشار : 1398/12/03 15:05
رهبر جریان صدر در بیانیه ای خواستار تسریع در تشکیل کابینه عراق شد.

رهبر جریان صدر در بیانیه ای خواستار تسریع در تشکیل کابینه عراق شد.

رهبر جریان صدر در بیانیه ای خواستار تسریع در تشکیل کابینه عراق شد.

به نقل از اسپوتنیک، مقتدی صدر رهبر جریان صدر امروز در بیانیه ای تهدید کرد در صورتی که در جلسه روز دوشنبه پارلمان عراق، تشکیل کابینه تصویب نشود، در منطقه الخضراء تظاهرات میلیونی برگزار خواهد کرد و در این منطقه به برپایی تحصن اقدام خواهد کرد.

در ادامه بیانیه گفته شده است اگر طی هفته جاری جلسه پارلمان عراق برای تصویب کابینه ای پاکدست تشکیل نشود، یا مبتنی بر توصیه های مرجعیت و ملت نباشد، منطقه الخضراء شاهد تظاهرات میلیونی و تحصن خواهد بود.

گفتنی است یک عضو ائتلاف پارلمانی «سائرون» از تشکیل جلسه پارلمان عراق طی روز دوشنبه به منظور رای گیری در خصوص کابینه پیشنهادی نخست وزیر جدید این کشور خبر داده است.

یک عضو ائتلاف سائرون اعلام کرد که پارلمان عراق بنا به درخواست ارائه شده به رئیس پارلمان این کشور از سوی ۵۰ نماینده و نیز بیانیه «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر مکلف که طی آن از تکمیل کابینه وزارتی و برنامه های دولتش خبر داد، روز دوشنبه تشکیل جلسه خواهد داد.

«غایب العمیری» پیش بینی کرد که کابینه علاوی علیرغم برخی ملاحظات از پارلمان رای اعتماد بگیرد.  این درخواست پس از آن مطرح می شود که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی عراق از پارلمان خواست هرچه سریعتر تکلیف کابینه جدید را مشخص کند.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی