شناسه خبر : 43111
تاریخ انتشار : 1398/12/01 10:17
تحویل 8 فروند هواپیمای نظامی اورهال شده به نیروی هوایی ارتش

با حضور وزیر دفاع صورت گرفت؛

تحویل 8 فروند هواپیمای نظامی اورهال شده به نیروی هوایی ارتش

با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش 8 فروند هواپیما‌های نظامی شرقی، غربی و اروپایی اورهال شده به ارتش تحویل شد.

با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی ارتش ۸ فروند انواع هواپیما‌های نظامی شرقی، غربی و اروپایی اورهال و بازآمد سازی شده به ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم که در مجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد با درود و سلام به ارواح طیبه شهداء، امام راحل و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: کشور‌های صاحب فناوری به دلیل تهدیدات و تحریم‌های همه جانبه و جنگ تمام عیار اقتصادی که از سوی آمریکا و همپیمانش در طول ۴۰ سال گذشته به شکل‌های گوناگون به ایران اسلامی تحمیل شد؛ از ارائه کوچکترین قطعات مورد نیاز و هرگونه خدماتی به ناوگان هوایی نیرو‌های مسلح خودداری کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته اقدامات مهم و تعیین کننده‌ای در حوزه هوایی صورت گرفته است گفت: این اقدامات نه تنها جلوه دیگری از خودباوری در بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان را نشان داد؛ بلکه عزم و اراده ملی درخود اتکائی و کفایی و خود باوری را به منصه ظهور گذاشت که بخش عمده‌ای از آن حاصل تلاش متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع است که امروز شاهد بخشی از دستاورد‌های آنان هستیم.

وی با بیان اینکه اورهال هواپیما‌های نظامی فرایند پیچیده‌ای است که تنها در انحصار چند کشور قدرتمند قرار دارد تصریح کرد: این هواپیما‌ها باز آمد سازی شده از خانواده هواپیما‌های نظامی F۴، ۱۴F و ۲۷F، سوخو، میراژ و همچنین هواپیمای ترابری ۱۳۰ C و ۷۰۷ است که در رزم هوایی ودر مأموریت‌های متنوع رزمی، تاکتیکی و ترابری کاربرد فراوان دارند.


 

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تمامی سیستم‌ها و سامانه‌های این هواپیما‌ها مبتنی با دانش روز طراحی و در این مدل هواپیما‌ها به کار رفته اند افزود: هواپیما‌های نظامی اورهال شده در وضعیت رزم امروز کاربرد منحصر به فردی دارند و قادرند تسلیحات ویژه‌ای همچون موشک کروز برد ۱۰۰۰ کیلوموتر را نصب و در مأموریت‌ها نقشی تعیین کننده داشته باشند.

وزیر دفاع با بیان اینکه اورهال هواپیما‌های نظامی نه تنها باعث افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و همچنین موجب جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور و کاهش هزینه‌ها به میزان بیش از ۵۰ درصد نسبت به قیمت‌های تمام شده جهانی شده است افزود: بازآمد سازی هواپیما‌های نیازمند به اورهال و بازگشت آنان به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزایش خودباوری و اعتماد به نفس ملی با تکیه بر استعداد‌های داخلی و نیز بهره گیری از توان جوانان و نخبگان کشور را به همراه داشته است.


 

وی با بیان اینکه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با طراحی و تولید قطعات مورد نیاز و اورهال هواپیما‌های نظامی، موجب شد تا در طول این سال‌ها خللی در توان رزم هوایی نیرو‌های مسلح ایجاد نشود افزود: هواپیما‌های نیازمند به تعمیرات اساسی نیرو‌های مسلح همواره بدون هیچگونه وابستگی و با بهره گیری حداکثری از توان صنعتی حوزه دفاع، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و بویژه همکاری و حمایت صمیمانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اورهال و به موقع تحویل یگان‌های هوایی نیرو‌های مسلح شده است.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی از حمایت‌های دولت در تقویت اقتدار دفاعی و همچنین تشکر از مدیران، دانشمندان و متخصصان فجرآفرین زبده و کارآمد صنعت هوایی که با روحیه، کار، تلاش و مدیریت جهادی این افتخار را رقم زده اند تأکید کرد: باید با شتاب بخشیدن به این دست از خودکفایی ها، ضمن تحقق و اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا با قدرت و صلابت، موانع و مشکلات پیش روی را برداشت و زمینه را برای تحقق کامل اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور فراهم ساخت.


باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی