شناسه خبر : 42665
تاریخ انتشار : 1398/11/25 21:21
اردوغان خواستار تبعیت از قطعنامه‌های سازمان ملل درباره کشمیر شد

اردوغان خواستار تبعیت از قطعنامه‌های سازمان ملل درباره کشمیر شد

رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس مشترک خبری با نخست‌وزیر پاکستان، خواستار احترام به قطعنامه‌های سازمان ملل در رابطه با موضوع کشمیر شد.

به گزارش نورنیوز، به نقل از تی‌ار‌تی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه در نشست خبری مشترک با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان درباره موضوع کشمیر اظهار نظر کرد و گفت: «ملت ترکیه همواره با ملت کشمیر اعلام همبستگی می‌کند؛ ما از راه‌حل‌هایی که مبتنی بر قطعنامه‌های سازمان ملل درباره موضوع کشمیر باشد حمایت می‌کنیم.»

اردوغان درباره روابط دوجانبه پاکستان و ترکیه نیز گفت: «ترکیه و پاکستان ۱۳ توافقنامه در اسلام‌آباد به امضاء رساندند، این توافقنامه‌ها شامل موضوعات امنیتی، بهداشت و آموزش می‌شود.» اردوغان در ادامه تاکید کرد که کشورش تلاش می‌کند تا مبادله تجاری با پاکستان را به یک میلیارد دلار افزایش دهد.

عمران خان نیز در این کنفرانس خبری، ضمن اشاره به تنش‌ها در ادلب، به طور ضمنی از ترکیه حمایت کرد و گفت که پاکستان همواره درباره این موضوع در کنار ترکیه ایستاده است. گفتنی است، طی ماه‌های گذشته، هندوستان ضمن لغو وضعیت خودمختاری منطقه کشمیر هند، اقدام به سرکوب مسلمانان هند کرده است. براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، مناطق کشمیر هند و پاکستان خودمختارند و تا روشن شدن وضعیت آن‌ها طی یک راه‌کار سیاسی، دولت‌های مزبور حق الحاق این مناطق به اراضی خود را ندارند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی