شناسه خبر : 42433
تاریخ انتشار : 1398/11/22 17:11
واکنش ایران به بیانیه مداخله جویانه فرانسه درباره برنامه فضایی ایران

واکنش ایران به بیانیه مداخله جویانه فرانسه درباره برنامه فضایی ایران

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد بیانیه مداخله آمیز فرانسه در خصوص برنامه فضایی ایران آن را از حقوق ذاتی ایران در توسعه علم و فناوری خواند.

به گزارش نورنیوز-سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن رد بیانیه مداخله آمیز فرانسه در خصوص برنامه فضایی ایران آن را از حقوق ذاتی ایران در توسعه علم و فناوری خواند. سید عباس موسوی مجددا تاکید کرد: برنامه دفاعی موشکی ایران هم هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد چون موشک‌های ایرانی اساسا برای حمل سلاح‌های هسته‌ای طراحی نشده‌اند.‌

وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای پرتاب ماهواره توسط ایران را محکوم کرده و مدعی شده است که این اقدام بر خلاف تعهدات بین‌المللی ایران است. در بیانیه وزارت خارجه فرانسه با اشاره به پرتاب ماهواره «ظفر» و همچنین رونمایی از موشک بالستیک تازه ایران، آمده است: «ایران، بر اساس بخشی از تعهداتش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، نمی‌تواند فعالیت‌هایی از جمله شلیک [موشک]، مرتبط با موشک‌های بالستیک دارای توانایی حمل سلاح اتمی، انجام دهد.» این بیانیه می‌افزاید: «توسعه برنامه موشک‌های بالستیک ایران ثبات منطقه‌ای را تضعیف کرده و بر امنیت اروپا اثر می‌گذارد. فرانسه از ایران می‌خواهد کاملا به تعهدات بین‌المللی خود در این حوزه پایبند باشد.»


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی