شناسه خبر : 42069
تاریخ انتشار : 1398/11/17 22:53
نتیجه آزمایش بیمار مشکوک به کرونا در زنجان منفی اعلام شد

نتیجه آزمایش بیمار مشکوک به کرونا در زنجان منفی اعلام شد

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق گزارش‌ها نتیجه نهایی آزمایش فرد چینی مشکوک به کرونا ویروس جدید در زنجان منفی اعلام شد.

به گزارش نورنیوز-دکتر محمدمهدی گویا شامگاه پنجشنبه افزود: بر این اساس نتیجه آزمایش های هر ۲ بیمار بستری مشکوک به کرونا ویروس جدید در استان زنجان بطور قطع منفی است و این بیماران می توانند از بیمارستان های این شهر ترخیص شوند. وی اضافه کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس جدید در کشور گزارش نشده است و پیش از این ۹ مورد مشکوک به این نوع بیماری در کشور وجود داشت که آزمایش های لازم از آنها انجام شد.

این مسؤول پیش از این نیز گفته بود که هم اکنون تعدادی تبعه چینی در استان زنجان فعالیت می کنند و هیچکدام نیازی به بررسی مجدد به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا ندارند چرا که در بازه زمانی مشخص ورودشان به کشور، کنترل های لازم انجام گرفته است. گویا افزود: هم اکنون بیماریکرونا ویروس واکسن و دارو برای درمان ندارد و تنها راه پیشگیری از این بیماری شستشوی مکرر دست ها است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با این نوع بیماری شستشوی دستها به دفعات تکرار شود به ویژه گروه های خاص نظیر پرستاران و پزشکان به دلیل تماس با بیماران، به این مهم توجه بیشتری کرده و از طرفی آداب تنفسی را نیز رعایت کنند. گویا افزود: در صورت ابتلای مردم عادی به هر بیماری تنفسی از قبیل آنفلوانزا، آداب تنفسی باید رعایت شود که این از جمله راه های مهم پیشگیری محسوب می شود و جز این راهی دیگری وجود ندارد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی