شناسه خبر : 41977
تاریخ انتشار : 1398/11/16 18:51
امیر حاتمی: صنعت دفاعی از زمین گیر شدن صنعت خودروسازی جلوگیری کرده است

امیر حاتمی: صنعت دفاعی از زمین گیر شدن صنعت خودروسازی جلوگیری کرده است

وزیر دفاع با بیان اینکه صنعت دفاعی امروز با ساخت و تولید قطعات مورد نیاز خودروسازان با فناوری های پیشرفته، از زمین گیر شدن این صنعت جلوگیری کرده است

به گزارش نورنیوز- شرایطی که در آن قرار داریم، چالشی است. امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست با وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه صنعت خودروسازی یک صنعت مادر، کارآفرین و مورد نیاز مردم است که نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند، افزود: با خروج شرکت های خارجی از این صنعت، تأمین و تولید قطعات حساسی از خودرو که در وابستگی و انحصار شرکت های خارجی بود، با مشکل مواجه شد.

وی با اشاره به دانش فنی در حوزه های مختلف مجموعه وزارت دفاع افزود: طی تعاملات انجام گرفته با خودروسازان مقرر شد تأمین و تولید آن بخش هایی از خودرو که به سبب خروج شرکت های خارجی با مشکل مواجه شده است، توسط مجموعه صنعت دفاعی تولید و در اختیار این شرکت قرار داده شود. دولت برنامه خود برای واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی را اعلام کند.

خبر جدید وزیر صنعت از واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی بررسی دلایل بازداشت و مسدود شدن حساب مدیران خودروسازی در کمیسیون صنایع وزیر دفاع با بیان اینکه شرایطی که برای صنعت خودروسازی در سالیان اخیر اتفاق افتاده، طی 4 دهه بر صنعت دفاعی و نیروهای مسلح حاکم است، تصریح کرد: ما با تکیه بر ظرفیت های داخلی و سرمایه های انسانی بومی، توانستیم با تبدیل تهدید و تحریم ها به فرصت از زیرساخت های دانشی و آزمایشگاهی صنعت دفاعی نهایت بهره را ببریم.

امیر حاتمی با بیان اینکه قصد دشمن از فشار حداکثری، تعطیلی خطوط تولید کشور در جا های مختلف است، افزود: از جمله جا هایی که دشمن آرزوی توقف تولید آن را داشت، خطوط خودرو سازی بود که هم برای مردم و هم به لحاظ اشتغال و همچنین به عنوان صنعت مهم و مادر بسیار حائز اهمیت ...


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی