شناسه خبر : 41923
تاریخ انتشار : 1398/11/16 11:17
گفت‌وگوی تلفنی ظریف با عباس و همتای الجزایری درباره معامله قرن

گفت‌وگوی تلفنی ظریف با عباس و همتای الجزایری درباره معامله قرن

وزیر امور خارجه ایران در گفتگوهای تلفنی جداگانه با ابومازن و همتای الجزایری درباره معامله قرن به رایزنی پرداخت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته (سه شنبه) در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات در سرزمین های اشغالی و طرح به اصطلاح معامله قرن را بررسی کردند.

در این گفتگو ضمن مردود خواندن معامله آمریکایی - صهیونیستی قرن، بر لزوم اتحاد و همبستگی جهان اسلام در حمایت از کلیه حقوق ملت مظلوم فلسطین تاکید شد.

 همچنین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و الجزائر در گفتگویی تلفنی ضمن بررسی آخرین تحولات جهان اسلام، معامله ننگین قرن را ظالمانه و مردود خوانده و بر لزوم اتخاذ موضع قاطع و همبستگی جهان اسلام علیه این توطئه و حمایت از  حقوق مردم فلسطین تاکید کردند.

ظریف پیش از این نیز با وزیر خارجه ترکیه و پاکستان در این زمینه گفتگو کرده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه هشتم بهمن ماه از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن در حضور بنیامین نتانیاهو رونمایی کرد.

رئیس جمهور آمریکا این طرح  را «گامی به سمت صلح» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند و همچنین گفت که «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»

این طرح موجی از مخالفت‌ها را در بسیاری از کشورها به همراه داشت و گروه‌های مختلف فلسطینی نیز این طرح را رد کردند. محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین سخنرانی پس از رونمایی از این طرح، مخالفت کامل خود را با این طرح اعلام کرد و گفت: «قدس فروشی نیست و طرح شما توطئه‌ای است که به ثمر نخواهد نشست و هرگز دولت فلسطینی بدون قدس را نخواهیم پذیرفت.»

لازم به ذکر است، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» را «خیانت قرن» در حق مردم فلسطین و امت اسلامی توصیف کرد و خواستار مقابله دولت ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی