شناسه خبر : 41894
تاریخ انتشار : 1398/11/15 22:13
تسلط آتشباری ارتش سوریه بر جاده حلب-دمشق

تسلط آتشباری ارتش سوریه بر جاده حلب-دمشق

نیروهای ارتش سوریه با تسلط خود بر شهر خان طومان در جنوب استان حلب، جاده بین المللی حلب-دمشق در این منطقه را تحت تسلط آتشباری خود گرفتند.

 به گزارش نورنیوز- تسلط آتشباری ارتش سوریه بر جاده حلب-دمشق به گزارش بولتن نیوز، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- از پیشروی‌های جدید نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن در جنوب استان حلب خبر داد. بر اساس این گزارش ارتش سوریه روستای «الخالدیه» (در شمال غرب خان طومان) و همه شهر خان طومان را پس از تسلط بر کارخانه تولید بلغور و دیگر مواضع این منطقه، تحت کنترل خود گرفت. تسلط آتشباری ارتش سوریه بر جاده حلب-دمشق به این ترتیب نیروهای ارتش سوریه جاده بین المللی حلب به دمشق را زیر سلطه آتش باری خود دارند و همچنین کنترل خود را بر خان طومان، انبارهای خان طومان، تل الزیتون، الراشدین الخامسه و جمعیه الصحفیین معراتا و الخالدیه افزایش داشتند و این علاوه بر دیگر نقاط و تپه‌های واقع در غرب و جنوب غرب استان حلب است که از آغاز عملیات نظامی در 24 ژانویه آزاد شده است.

ارتش سوریه همزمان با پیشروی‌ها در ادلب عملیات‌هایی را هم در غرب و جنوب استان حلب برای پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها انجام می‌دهد تا طبق مفاد آتش‌بس جاده بین المللی حلب به حماه را تحت کنترل داشته باشد. تسلط آتشباری ارتش سوریه بر جاده حلب-دمشق به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه جنگنده‌های روسیه و سوریه نیز در چند نوبت مواضع تروریست‌ها در شهرک میزناز در حلب و همچنین مواضع تروریست‌ها در شهرک سراقب و پیرامون آن در جنوب شرق ادلب را بمباران کردند. خان طومان در ۴۰ کیلومتری حلب و دروازه غربی شهر حلب از مهم‌ترین مواضعی بود که ارتش سوریه شامگاه سه شنبه موفق به آزادسازی آنجا شد. این منطقه همان جایی است که در سال ۲۰۱۶ تروریست‌های تکفیری با نقض آتش بس به مواضع نیرو‌های ارتش سوریه و مقاومت حمله کردند.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی