شناسه خبر : 41888
تاریخ انتشار : 1398/11/15 20:21
آمریکا و اروپا دانمارک بازداشت جاسوس‌های عربستان سعودی را تمدید کرد

آمریکا و اروپا دانمارک بازداشت جاسوس‌های عربستان سعودی را تمدید کرد

دادگاهی در دانمارک امروز به ادامه بازداشت سه عضو گروهک تروریستی «الأهوازیه» که به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم هستند،

 به گزارش نورنیوز- رأی داد. دادگاهی در دانمارک امروز به ادامه بازداشت سه عضو گروهک تروریستی «الأهوازیه» که به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم هستند، رأی داد. اندازه متن Aa Aa سرویس بین الملل امروز نیوز؛ آمریکا و اروپا ، دادگاهی در دانمارک روز سه‌شنبه (امروز) به ادامه بازداشت سه عضو ارشد گروهک تروریستی «الأهوازیه» حکم داد.

به نوشته پایگاه دانمارکی «بی‌تی»، تصمیم دادگاه تجدید نظر «روسکیلد» بعد از جلسه چندساعته امروز با حضور این سفر نفر، اتخاذ شده است. این سه نفر متهم هستند که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸، به نمایندگی از عربستان سعودی در دانمارک فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی انجام داده‌اند.

این افراد همچنین به برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی در ایران متهم شده‌اند. روز گذشته، علاوه بر دانمارک، هلند نیز اعلام کرد که یک عضو الأهوازیه را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی به ایران بازداشت کرده است.

دانمارک دیروز ضمن احضار سفر عربستان سعودی، مراتب اعتراض خود را به ریاض ابلاغ کرد. گروهک تروریستی الاهوازیه حمله ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ به یک رژه در اهواز و خرابکاری‌های متعدد علیه خطوط انرژی را در کارنامه دارد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی