شناسه خبر : 41848
تاریخ انتشار : 1398/11/15 15:19
اسماعیلی: فعالیت 9 گروه کارشناسی در رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی

اسماعیلی: فعالیت 9 گروه کارشناسی در رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی

سخنگوی قوه قضائیه از فعالیت 9 گروه کارشناسی برای بررسی ابعاد قضائی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

 غلامحسین اسماعیلی در ادامه نوزدهمین نشست خبری خود آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی و انتشار یک فایل صوتی جدید و اینکه پیشتر گفته بود 3 نفر بازداشت شدند، اظهار کرد: جلسه قبل گفتم بازداشتی داریم اما عدد نگفتم. این پرونده ابعاد مختلف و بین‌المللی و فنی، اقتصادی و قضائی دارد. البته در بُعد قضایی نتیجه‌گیری در سایر ابعاد اثرگذار است. آنچه به ما برمی‌گردد بُعد قضایی است. پرونده تشکیل شده و تا الان اقدامات متعددی انجام شده است. فقط در حوزه قضائی از 9 گروه کارشناسی بهره‌گیری می‌کنیم برای بررسی زوایایی که اثرگذار در بعد قضائی این پرونده است. قطعاً ابعاد دیگر پرونده نیز که هر کدام متولیان خاص خود را دارد در دست رسیدگی است.

وی گفت: تا الان علاوه بر تیم‌های کارشناسی از اشخاص متعدد در بخش‌های مختلف تحقیقات قضائی انجام شده است؛ از برخی به عنوان مطلع و از برخی به عنوان متهم و برای برخی متهمین قرار تأمین صادره و برخی قرارها منجر به بازداشت شده است.

سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: تمام تکیه ما بر این است که در چارچوب ضوابط و مقررات زوایای این ماجرا روشن شود و به ویژه حقوق جان‌باختگان و خانواده‌های آنها دغدغه جدی ماست و ما در کنار رسیدگی قضائی، مدافع حقوق جانباختگان و شهدای این سانحه هوایی هستیم. هرکدام از خانواده‌ها ادعایی در رابطه با اصل حادثه یا اموالی که همراه مسافران بوده، می‌توانند به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود دستگاه قضائی پرونده برخی نامزدهای انتخابات مانند رسایی را به شورای نگبهان ارجاع نداده است گفت: ما به عنوان یکی از نهادهای در زمره مراجع چهارگانه، تمام استعلامات را بررسی کردیم و مطمئن باشید هیچ ملاحظه‌ای نسبت به هیچ فرد، جریان و جناحی نداشتیم و عین مسائلی که در پرونده ها مطرح بوده به مراجع بررسی کننده صلاحیت منعکس کردیم.

 


خبرگزاری تسنیم
کلید واژگان
سخنگوی قوه قضائیه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی