شناسه خبر : 41795
تاریخ انتشار : 1398/11/15 10:53
کاهش محبوبیت رئیس جمهور اوکراین

براساس نظرسنجی

کاهش محبوبیت رئیس جمهور اوکراین

براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، میزان محبوبیت ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای نخستین بار به زیر 50 درصد رسید

به نقل از خبرگزاری تاس ، براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده‏، میزان محبوبیت ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای نخستین بار به زیر ۵۰ درصد رسید و حدود ۴۰ درصد گفتند که به وی اعتمادی ندارند.
نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز نظارت اجتماعی و موسسه الکساندر یرمنکو برای تحقیقات اجتماعی نشان می‌دهد که برای نخستین بار میزان رضایت مردم اوکراین از عملکرد رئیس جمهور این کشور به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است و زلنسکی تنها توانسته است ۴۹.۴ درصد اعتماد اوکراینی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی را جلب کند.
از این میزان‏، ۲۰.۷ درصد بطور کامل به زلنسکی اعتماد داشتند و این درحالی است که ۲۸.۷ درصد دیگر گفتند تا حدودی به او اعتماد دارند.
حدود ۴۰ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که هیچ اعتمادی به رئیس جمهور ندارند. از این میزان، ۲۰.۵ درصد اصلا به زلنسکی اعتمادی ندارند و ۱۸.۸ درصد نیز تمایلی به اعتماد به او ندارند. سایر افراد شرکت کننده در این نظرسنجی، تصمیمی نگرفته بودند.
میزان اعتماد به نخست وزیر اوکراین بدتر از وضعیت رئیس جمهور بود. براساس نتایج این نظرسنجی‏، ۶۸.۳ درصد اوکراینی‌ها دولت تحت رهبری «آلکسی گونچاروک» نخست وزیر این کشور را منفی دیدند و این درحالی است که ۶۵.۵ درصد نیز به نخست وزیر اعتمادی نداشتند.


خبرگزاری صداوسیما
کلید واژگان
رئیس جمهور اوکراین
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی