شناسه خبر : 41192
تاریخ انتشار : 1398/11/07 15:58
تیغ تیز «آزادی بیان آمریکایی» بر گردن منتقدان کاخ سفید؛ تناقض اندر تناقض!

نورنیوز بررسی کرد:

تیغ تیز «آزادی بیان آمریکایی» بر گردن منتقدان کاخ سفید؛ تناقض اندر تناقض!

این خاصیت ذات خبیث نظام سلطه است که حقیقت را با تمام توان سانسور کرده و از جهل افکار عمومی سواری بگیرد، چنانچه به مسدود شدن ‌صفحات فیسبوک و اینستاگرام و توییتر افراد و رسانه‌های مختلف به بهانه حمایت از ایران و جریان مقاومت، بسنده نکرده و حتی نوبت به تحت فشار گذاردن رسانه‌های شناسنامه‌دار آمریکائی می‌رسد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: دروغ بزرگ «دموکراسی» سال‌هاست که بر تن ایدئولوژی «لیبرال دموکراسی» زار می‌زند و زیر سایه شعار «آزادی بیان»، تیغ بر گلوی مطبوعات و رسانه‌های مستقل از امپریالیزم رسانه‌ای غرب گذاشته شده است.

نکته جالب این ماجرا اما آنجاست که رسانه‌های وابسته به جریان قدرت و ثروت در غرب، خود اولین سربازان خط مقدم نابودی رسانه‌های مستقل هستند.

به این نمونه توجه کنید:

شبکه «سی‌ان‌ان» در پی تحقیقاتی از شرکت‌های بزرگ اینترنتی، گزارش داد رسانه «آمریکن هرالد تریبون» که از سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده و چندین نویسنده آمریکایی را نیز با دستمزد جذب کار کرده، از ایران اداره می‌شود و وابسته به رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی است!

«آمریکن هرالد تریبون» در سایت رسمی خود، فعالیت این رسانه را «بی‌طرفانه و مستقل» عنوان کرده، اما شبکه سی‌ان‌ان می‌نویسد با نگاهی به محتوای مطالب، خصوصا حملات آن به سیاست خارجی آمریکا، شخص دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کشور و مواضع تند آن علیه اسرائیل، هیچ کدام از خصوصیات رسانه‌های مستقل آمریکایی را نمی‌توان در آن یافت و بیشتر به نظر می‌رسد خط سیاسی رسمی دولت ایران را دنبال می‌کند.

سخنگوی فیس‌بوک به سی‌ان‌ان گفته است که همکارانشان وقتی سال ۲۰۱۸ صفحه فیس‌بوک «آمریکن هرالد تریبون» را بررسی کردند، متوجه شدند که وابسته به رسانه دولتی ایران است و این صفحه را مسدود کردند.

در این باره نکات جالب توجهی وجود دارد که تناقض‌های امپراتوری دروغ کاخ شیشه‌ای لیبرال دموکراسی را به خوبی نشان می‌دهد:

اول اینکه؛ چون ماهیت نظام سلطه و بقای آن قائم به وجود دشمن است، پس همواره در دو قطبی آنها، هر که موافق باشد، «مستقل» و هر که منتقد باشد، «وابسته» خوانده می‌شود و کمر به نابودی آن می‌بندند!

دوم اینکه؛ در پروژه نابودسازی رسانه‌های منتقد، دعوای زرگری «بازها و کبوترها» رنگ می‌بازد و از سی‌ان‌ان دموکرات تا فاکس‌نیوز جمهوریخواه، همه به خط می‌شوند و حتی ایران اینترنشنال سعودی نیز تمام قد به میدان می‌آید تا «مستقل» بودنشان اثبات گردد!

سوم اینکه؛ از یک سو امثال «برایان هوک»، «مایک پمپئو» و «مایک پنس» در تایید عملکرد ترامپ، ایران را تضعیف شده می‌خوانند، از سوی دیگر اما؛ وقتی پای بریدن گلوی منتقدین به میان می‌آید، ایران را حامی مالی آن رسانه‌ها معرفی می‌کنند تا افکار عمومی تحمیق شده در ساختار امپراتوری دروغ، نسبت به نابودی یک رسانه توجیه و اقناع شوند.

این اما خاصیت ذات خبیث نظام سلطه است که حقیقت را با تمام توان سانسور کرده و از جهل افکار عمومی سواری بگیرد، چنانچه به مسدود شدن ‌صفحات فیسبوک و اینستاگرام و توییتر افراد و رسانه‌های مختلف به بهانه حمایت از ایران و جریان مقاومت، بسنده نکرده و حتی نوبت به تحت فشار گذاردن رسانه‌های شناسنامه‌دار آمریکائی می‌رسد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی