شناسه خبر : 40860
تاریخ انتشار : 1398/11/03 23:05
تهدید و یاوه‌گویی در سایه وحشت/ پاسخ رزمندگان بدون مرز چیست؟

نورنیوز بررسی کرد؛

تهدید و یاوه‌گویی در سایه وحشت/ پاسخ رزمندگان بدون مرز چیست؟

واضح است که این تهدید منطقا ناشی از ترس است، زیرا آمریکا با تعیین و انتصاب بلافاصله سردار قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه در همان روز شهادت سردار سلیمانی، پیام روشن جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر «ادامه پرقدرت مسیر مقاومت» دریافت کرده است.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: امروز پنجشنبه، «برایان هوک» نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تهدید به ترور کرد و گستاخانه گفت: این تهدید جدیدی نیست!

او در حاشیه اجلاس داووس، در گفتگو با روزنامه «الشرق الاوسط»، با تکرار ادعاهای بی‌پایه درباره چرایی ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، تهدید کرد اگر سردار قاآنی هم بخواهد به نظامیان آمریکایی آسیب بزند، او را نیز ترور خواهند کرد.

واضح است که این تهدید منطقا ناشی از ترس است، زیرا آمریکا با تعیین و انتصاب بلافاصله سردار قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه در همان روز شهادت سردار سلیمانی، پیام روشن جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر «ادامه پرقدرت مسیر مقاومت» دریافت کرده است.

کاخ سفید که اکنون خود را بازنده قمار ترامپ بر سر ترور فرماندهان مقاومت می‌بیند از تاکید رهبر انقلاب بر گسترش نفوذ «رزمندگان بدون مرز» به وحشت افتاده و تلاش می‌کند تا با چنین تهدیدهایی، هم سرپوشی بر نگرانی و وحشت مستمر آمریکا بگذارد و هم به خیال خود، تداوم مسیر «انتقام سخت محور مقاومت» را با اختلال مواجه کند.

آمریکا که هنوز با «پنهان‌کاری شرم‌آور» و ناشی از تحقیر خود، به‌دنبال کتمان شدت ضربه ایران به هیمنه ارتش این کشور در «عین‌الاسد» است به خوبی می‌داند که هرگونه شرارت جدیدی با پاسخ کوبنده‌تر و تحقیر مجدد آمریکا روبرو خواهد شد.

تبعات این پنهان‌کاری مفتضحانه، آن‌قدر بالا گرفته که حتی سناتورهای مطرح آمریکایی نیز با تمسخر بدان اشاره می‌کنند، چنانچه سناتور «کریس مورفی» با لحنی کنایه‌آمیز درباره بیانیه پنتاگون درخصوص انتقال 11 سرباز به آلمان، گفته بود؛ «کسی را برای سردرد به آلمان نمی برند»!

از سویی؛ ترس آمریکا از پاسخ گروه‌های مقاومت که دلبستگی معنوی و روابط عاطفی سردار سلیمانی با آنها انگیزه انتقام را در آنها زنده نگه داشته، یکی دیگر از دلایل تهدیدهای برایان هوک است.

آمریکا با دریافت ضربات سنگین ناشی از سیلی محکم ایران و حضور میلیونی مردم داخل و خارج کشور در مراسم تشییع و سوگواری سردار سلیمانی، به خوبی درک کرده که «شهید سلیمانی» برای آنها به مراتب خطرناک‌تر از «سردار سلیمانی» است و لذا برای مسدود کردن راه سید شهیدان مقاومت است که اینگونه بزدلانه چنگ و دندان نشان می‌دهد.

خطای راهبردی آمریکا که ناشی از اشتباه محاسبه و «فریب خوردن از مشاوره صهیونیست‌ها» بود هر روز در ابعاد سیاسی، امنیتی و حتی اجتماعی عرصه را بر این کشور تنگ‌تر خواهد کرد، چنانچه امروز برایان هوک با نگرانی عمیقی ناشی از تظاهرات گسترده مردم عراق علیه آمریکا که قرار است فردا جمعه برگزار شود، اقدام به این تهدید کرد تا شاید به زعم خود مانع این سیلی محکم عراقی‌ها شود.

این در حالی است که تجربه ثابت کرده است که چنگ و دندان نشان دادن برای آزادگانی که از مرگ هراسی ندارند، نه تنها ثمری ندارد بلکه اشتیاق «رزمندگان بدون مرز» را برای «کشیدن دندان تجاوزگری و سلطه جنایتکاران» افزایش خواهد داد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی