شناسه خبر : 40664
تاریخ انتشار : 1398/11/01 17:54
پرتاب 6 موشک به سوی سفارت آمریکا در بغداد

پرتاب 6 موشک به سوی سفارت آمریکا در بغداد

ارتش عراق در بیانه‌ای اعلام کرد که در پی پرتاب 6 موشک کاتیوشا به سوی سفارت آمریکا در وسط بغداد و اصابت 3 فروند به منطقه سبز که شدیدا حفاظت شده و سقوط 3 فروند دیگر در منطقه الجادریه که در مجاورت منطقه سبز قرار دارد، شماری از غیرنظامیان از جمله اعضای کامل یک خانواده در منزلی مسکونی در مقابل سفارت آمریکا مجروح شدند.

 به گزارش نورنیوز-بنا بر منابع پلیس عراق در پی اصابت 3 موشک به منطقه الجادریه در نزدیکی پل معلق منتهی به سفارت آمریکا 6 تن دیگر از افراد غیرنظامی نیز مجروح شدند. ساکنان منطقه به پروازهای پیاپی و گسترده بالگردهای آمریکایی بر فراز آسمان آن منطقه در پی این حمله اشاره کردند. این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که پارلمان عراق یک‌شنبه پیش از این تصمیم به اخراج نیروهای آمریکایی از عراق اتخاذ کرد.

آماده باش کامل نیروهای موشکی ایران در همین راستا یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که نیروی موشکی ایران در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برد. این مقام امریکایی در ادامه گفت که مشخص نیست که حالت آماده باش نیروهای موشکی ایران در حالت دفاعی است یا در وضعیت آمادگی بیشتر برای حمله است.

تهدید گردان‌های عصائب اهل حق از سوی دیگر، در چارچوب اعمال فشار بعضی از گروه‌های شبه‌نظامی حشد الشعبی وابسته به ایران علیه نهادهای رسمی عراق در پی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و به منظور اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، قیس الخزعلی رهبر گروه شبه‌نظامی «عصائب اهل الحق» یک‌شنبه اعلام کرد که گروه شبه‌نظامی تحت فرمان او در برابر آنچه «تعدی به عراق» خواند، ساکت نخواهد نشست.

فرمانده عصائب اهل الحق تهدید کرد که پایگاه‌ها و مقرهای نظامی نیروهای آمریکایی در عراق هدف قرار می‌دهد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی