شناسه خبر : 39764
تاریخ انتشار : 1398/10/21 17:03
روحانی مصوبه ثبت 13 دی به نام روز جهانی مقاومت را ابلاغ کرد

شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی اظهار کرد:

روحانی مصوبه ثبت 13 دی به نام روز جهانی مقاومت را ابلاغ کرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ثبت 13 دی ماه به نام روز جهانی مقاومت در تقویم کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

 به گزارش نورنیوز-روحانی مصوبه ثبت ۱۳ دی به نام روز جهانی مقاومت را ابلاغ کرد روحانی مصوبه ثبت ۱۳ دی به نام روز جهانی مقاومت را ابلاغ کرد تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری ثبت ۱۳ دی ماه به نام روز جهانی مقاومت در تقویم کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش روز شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی افزود: به مناسبت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ۱۳ دی در تقویم روزها و مناسبات ملی با عنوان‌ "روز جهانی مقاومت" نام‌گذاری شد و این مناسبت توسط رییس جمهوری امضا و ابلاغ شد.

وی همچنین از برگزاری جایزه جهانی ایثار خبر داد و اظهارداشت: با تلاش اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، جایزه جهانی ایثار به نام جایزه سردار سلیمانی نام‌گذاری می شود. به گزارش ایرنا، در جلسه روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه شورای فرهنگ عمومی برای پاسداشت مجاهدت های خالصانه سردار حاج قاسم سلیمانی موضوع نام گذاری روزی در تقویم به نام این شهید مقاومت مطرح و تصویب شد. سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی