شناسه خبر : 39667
تاریخ انتشار : 1398/10/19 20:59
تماس تلفنی نخست وزیر ایتالیا با روحانی

روحانی در تماس تلفنی نخست وزیر ایتالیا تاکید کرد:

تماس تلفنی نخست وزیر ایتالیا با روحانی

ترور شهید سلیمانی نشات گرفته از حمایت آمریکا از تروریسم و میزان عصبانیت آمریکا از فرمانده مبارزه با تروریسم و داعش بود

به گزارش نورنیوز-حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و «جوزپه کونته»، در این تماس تلفنی، دوستی دو ملت را ریشه دار و عمیق دانستند و بر این نکته اشتراک نظر داشتند که باید بیش از پیش از ظرفیت دو کشور در مسیر تعمیق روابط مشترک و تقویت صلح و امنیت در منطقه بهره گرفت. رئیس جمهور با اشاره به ابراز همدردی نخست وزیر ایتالیا به خاطر حوادث اخیر، اقدامات تروریستی آمریکا را تهدیدی جدی برای امنیت منطقه برشمرد و با تاکید بر اینکه ترور سپهبد شهید سلیمانی نشات گرفته از میزان عصبانیت آمریکا از فرمانده مبارزه با تروریسم و داعش در منطقه بود، گفت: ملتهای منطقه از اقدامات آمریکا بسیار عصبانی هستند و همه باید تلاش کنیم تا تنش آفرینی و اشتباهات راهبردی دولت خودسر آمریکا را که برآمده از کم اطلاعی آنهاست، مهار و این کشور را پایبند به چارچوب قانون کنیم.

رئیس جمهور همچنین خواهان اتخاذ مواضع مستقل اتحادیه اروپا در خصوص مسایل مهم منطقه شد و گفت: امنیت در منطقه امکان پذیر نیست مگر اینکه همه به قانون احترام بگذارند و تلاش کنند که مانع تکرار این گونه جنایات در سطح جهان شوند. دکتر روحانی در این گفت و گو با اشاره به همکاری های مشترک ایران و اروپا و از جمله ایتالیا در موضوعات مهم منطقه ای، تصریح کرد: اتحادیه اروپا مسوولیت سنگینی در مسائل جهانی دارد و باید مستقل از سیاستهای اشتباه آمریکا و با اتخاذ مواضع درست، در مسیر تقویت صلح و ثبات منطقه و جهان بکوشد و بی تردید تهران در چنین شرایطی در کنار این اتحادیه خواهد بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مشکلات منطقه باید به دست خود منطقه انجام گیرد، رای قاطع پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را پاسخ قاطع و روشنی به مداخلات و اقدام تروریستی آمریکا دانست. نخست وزیر ایتالیا نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه دولت ایتالیا میزان تاثر و عصبانیت ملت بزرگ ایران را از قتل سپهبد سلیمانی درک می کند، خواهان تلاش همگانی برای کاستن از سطح تنش ها در منطقه شد و اظهارداشت: ایتالیا همه تلاش خود را برای کاهش تنش و تقویت صلح و ثبات در منطقه بکار خواهد گرفت. نخست وزیر ایتالیا در این تماس تلفنی همچنین بر اهمیت برجام و راههای حفظ این توافق بین المللی به رغم مانع تراشی های آمریکا تاکید کرد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی