شناسه خبر : 38891
تاریخ انتشار : 1398/10/10 17:46
افتتاح 11 ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی با حضور حناچی و جهرمی

رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ اعلام کرد:

افتتاح 11 ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی با حضور حناچی و جهرمی

فاز دوم سرویس دوچرخه های اشتراکی هوشمند، در 11 ایستگاه و با 300 دوچرخه در محدوده خیابان ستارخان از منطقه 2 شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

 به گزارش نورنیوز-افتتاح ۱۱ ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی با حضور حناچی و جهرمی فاز دوم سرویس دوچرخه های اشتراکی هوشمند، در ۱۱ ایستگاه و با ۳۰۰ دوچرخه در محدوده خیابان ستارخان از منطقه 2 شهرداری تهران به بهره برداری رسید. افتتاح ۱۱ ایستگاه دوچرخه‌های اشتراکی با حضور حناچی و جهرمی  صبح امروز حناچی شهردار تهران که یکی از فعالین پویش سه شنبه های بدون خودرو بوده و هر هفته در این روز با استفاده از دوچرخه یا سایر وسایط حمل و نقل عمومی به محل کار خود می رود به همراه جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری پس از طی مسافتی با دوچرخه خود را به محل افتتاح دوچرخه های اشتراکی ستارخان رساند. رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ در حاشیه این مراسم در خصوص علت جانمایی ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در محدوده ستارخان گفت: با توجه به تقاضای بالای شهروندان ساکن در محدوده ستارخان به استفاده از دوچرخه های اشتراکی و به منظور گسترش دوچرخه سواری در بین شهروندان، معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ نسبت به جانمایی۱۱ ایستگاه در حد فاصل فلکه دوم صادقیه در امتداد خیابان ستارخان به سمت شرق تا میدان توحید و قراردادن ۳۰۰ دوچرخه در این ایستگاه ها اقدام کرد.

وی افزود: تا کنون ۱۹ ایستگاه در سطح منطقه ۲ جانمایی شده که با قراردادن ۴۷۰ دستگاه دوچرخه در این ایستگاه ها پاسخگوی نیاز شهروندان این منطقه به استفاده از دوچرخه می باشد. کشت پور با اشاره به سهم ۴۰ درصدی این منطقه از دوچرخه های اشتراکی در بین مناطق ۶،۲و۷ اظهار کرد: ایجاد زیرساخت مناسب جهت استفاده از دوچرخه و سایر وسایط حمل و نقل عمومی راهکار حرکت تهران به سمت حمل و نقل پاک است.

وی با بیان اینکه افزایش شهرنشینی و به دنبال آن سفرهای درون شهری باعث بروز مشکلات و معضلات متعددی شده است گفت : استفاده از وسایل نقلیه شخصی و به تبع آن افزایش تراکم در شریان های اصلی منجر به شکل گیری و بروز نابسامانی ها در محیط زیست شهروندان شده است لذا دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک و پایدار روز به روز بیشتر مورد توجه شهروندان و مدیران شهری قرار می گیرد. رسول کشت پور دوچرخه سواری را همسو با حمل و نقل پاک و پایدار شهری برشمرد و اظهار کرد: افزایش استفاده از دوچرخه توسط شهروندان نقش به سزایی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران خواهد داشت و هر چه تعداد شهروندانی که به پویش سه شنبه های بدون خودرو می پیوندند بیشتر شود محیط زیست سالم تر و هوای پاک تری را برای خود و سایرین ارمغان خواهند آورد شهردار منطقه ۲ نوید رونمایی از دوچرخه های برقی را طی یک ماه آینده به شهروندان این منطقه داد و گفت :به دلیل شیب و یا اختلاف سطح در بعضی از خیابانهای منطقه دوچرخه سواری برای برخی شهروندان را دشوار کرده است که این مشکل نیز به زودی و با ورود دوچرخه های برقی به خیابانهای منطقه رفع خواهد شد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی