شناسه خبر : 38706
تاریخ انتشار : 1398/10/08 16:21
آتلانتیک: کاخ سفید در اختیار یک گانگستر است

«دیوید فروم» اظهار کرد:

آتلانتیک: کاخ سفید در اختیار یک گانگستر است

نشریه «آتلانتیک» با اشاره به قانون‌شکنی‌های مداوم رئیس‌جمهور آمریکا، نوشته است که کاخ سفید اکنون در اختیار یک گانگستر است.

 به گزارش نورنیوز-آتلانتیک: کاخ سفید در اختیار یک گانگستر است نشریه «آتلانتیک» با اشاره به قانون‌شکنی‌های مداوم رئیس‌جمهور آمریکا، نوشته است که کاخ سفید اکنون در اختیار یک گانگستر است. آتلانتیک: کاخ سفید در اختیار یک گانگستر است به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه «آتلانتیک» روز شنبه در گزارشی در مورد قانون‌شکنی‌های مکرر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، وی را یک «گانگستر» توصیف کرده است. «دیوید فروم» نویسنده این گزارش که خود زمانی نویسنده سخنرانی‌های «جورج بوش» پسر، رئیس‌جمهور اسبق و جمهوری‌خواه آمریکا، بوده، در این گزارش به توییت‌های روزهای اخیر ترامپ اشاره کرده که در آن‌ها بر خلاف قانون، به هویت افشاگر پرونده «اوکراین‌گیت»، اشاره شده است.

ترامپ در پرونده‌ای که به اوکراین‌گیت معروف شده، متهم است که رئیس‌جمهور اوکراین را برای پیشبرد تحقیقات علیه فرزند «جو بایدن» یکی از نامزدهای پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا، تحت فشار قرار داده است. دموکرات‌ها با بیان اینکه ترامپ تلاش کرده از اختیارات خود برای نفع شخصی استفاده کند، وی را استیضاح کرده‌اند. ترامپ در توییت‌های روزهای اخیر خود «اریک چاراملا» از کارمندان آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) را به عنوان افشاگر پرونده اوکراین‌گیت معرفی کرده است.

این نام از هفته‌ها پیش در محافل غیررسمی و حساب‌های کاربری طرفدار ترامپ مطرح شده بود. (جزئیات بیشتر) بر اساس قوانین آمریکا، فاش کردن نام یک افشاگر دولتی، دستکم به صورت تلویحی غیرقانونی است و به همین جهت ترامپ با وجود موضع‌گیرهای تند علیه این فرد، تاکنون نام او را به صراحت عنوان نکرده بود. آتلانتیک نوشته است: «اما حالا این خط قرمز نقض شده است.» فروم در ادامه نوشته است که حتی اگر قانون تصریحی هم در مورد ممنوعیت افشای هویت افشاگر نداشته باشد، اما «آنچه که قانون ممنوع کرده، "تلافی‌جویی" علیه یک افشاگر است.

و این کارزار هماهنگ که متحدان رئیس‌جمهور و خود رئیس‌جمهور [برای] بدنام کردن [افشاگر] به راه انداخته‌اند، قطعا با هر تعریف معقولی مصداق "تلافی‌جویی" است.» علاوه بر این، هرچند این فرد همچنان در استخدام سیا است و از کار خود برکنار نشده، اما وی از زمان افشاگری «دائما در معرض تهدید به مرگ قرار داشته، از جمله دستکم به صورت تلویحی از سوی خود رئیس‌جمهور.» بر اساس این گزارش، ترامپ تابستان امسال در نشستی در نیویورک در مورد این افشاگر گفته است: «این آدم هرگز آن گزارش [درباره تماس با رئیس‌جمهور اوکراین] را ندید، هرگز آن تماس را ندید، هرگز آن تماس را ندید.

یک چیزی شنیده و تصمیم گرفته است. او یا هرکس دیگری که دیده، آن‌ها تقریبا جاسوس هستند. می‌خواهم بدانم که آن فرد کیست، آن فردی که این اطلاعات را به افشاگر داده کیست؟ چون او تقریبا یک جاسوس است. می‌دانید آن قدیم‌ترها که باهوش بودیم با این‌ها چه می‌کردیم؟ درسته؟ جاسوس‌ها و خیانت. ما قبلا طور دیگری با این‌ها رفتار می‌کردیم.» فروم با بیان اینکه توییت‌های روزهای اخیر ترامپ از عدم ثبات روانی او حکایت دارد، نوشته است که رئیس‌جمهور آمریکا حتی توصیه‌های وکلایش را نیز نادیده می‌گیرد و هویت افشاگر را فاش می‌کند. حامیان وی در دفاع از او گفته‌اند که ترامپ دارد «با مشت به مشت پاسخ می‌دهد»، اما همین استدلال خود نشان می‌دهد که ترامپ در حال تلافی‌جویی است.

آتلانتیک در ادامه ترامپ را به قانون‌شکنی‌های مکرر متهم کرده و نوشته است که رفتار ترامپ معادل «قانون‌شکنی بیشتر برای تنبیه افشای قانون‌شکنی‌های پیشین او» بوده است. در پایان این یادداشت آمده است: «دونالد ترامپ به هیچ قانونی پایبند نخواهد بود، حتی وقتی لو می‌رود. او مصر و مصمم به قانون‌شکنی دوباره است، از جمله به تنبیه کردن افرادی که می‌خواهند قوانین را اجرا کنند. او رئیس‌جمهوری با طرز فکر گانگستری است و تا زمانی که او در قدرت باشد، ما با یک کاخ سفید گانگستری روبرو خواهیم بود.»


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی