شناسه خبر : 38339
تاریخ انتشار : 1398/10/04 09:21
بودجه 99 شفاف نیست/ بودجه با توجه به شرایط کشور تهیه نشده است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد:

بودجه 99 شفاف نیست/ بودجه با توجه به شرایط کشور تهیه نشده است

با بیان اینکه قرار بود تا لایحه بودجه مطابق با شرایط خاص کشور تدوین شود اما اینگونه نشد، گفت: یکی از مواردی که باید در اولویت کار بودجه قرار می‌گرفت حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بود.

به گزارش نورنیوز-محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از نحوه تدوین بودجه سال 99، گفت: بنا بود تا لایحه بودجه 99 مطابق با شرایط خاص کشور تدوین شود اما اینگونه نشد؛ یکی از مواردی که باید در اولویت کار بودجه سال 99 قرار می‌گرفت حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی بود. وی ادامه داد:‌ عمده‌ترین مشکلی که ما امروز در کشور با آن مواجه هستیم که بیکاری ناشی از آن است موضوع رکود در حوزه اقتصاد و عدم وجود رونق در این حوزه است و همین امر هم باعث شده تا به تولید داخل ضربه وارد شود. عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: سال گذشته هم در همین ایام بود که مقام معظم رهبری دستور دادند تا بودجه به دولت بازگردانده شود تا دولت آن را اصلاح و بودجه متناسب با شرایط کشور تنظیم کند که دولت هم تغییرات جزئی را در بودجه ایجاد کرد و لایحه بودجه را به مجلس بازگرداند و عملا اصلاح ساختاری صورت نگرفت و تغییرات جزئی و ناچیز بود.

سعیدی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر بحث وابستگی به نفت در بودجه است که هنوز هم ادامه دارد و کاهش نیافته است. وی افزود: علاوه بر این بودجه 99 شفاف نیست؛ در واقع درآمدهای حاصل از افزایش و صادرات بنزین و محصول‌هایی که به نوعی وابسته به حامل‌های انرژی است و صادرات این محصولات مشخص نیست و محل مصرف منابع حاصل از این بخش نیز باید مشخص شود که طی مطالعاتی که بنده داشتم این موارد مشخص نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: موضوع دیگر بودجه شرکت‌های دولتی است که این مورد هم دقیق و شفاف در بودجه نیامده است. سعیدی خاطرنشان کرد:‌ اعتبارات مربوط به شرکت‌های دولتی زیان‌ده موضوع دیگری است که باید در بحث بودجه به آن توجه کرد. تعداد شرکت‌های دولتی زیان‌ده از سال 67 شرکت در بودجه 98 به 104 شرکت در بودجه 99 افزایش پیدا کرده و هزینه‌های پیش‌بینی شده برای جبران زیان این شرکت‌ها افزایش 9 برابری داشته است .


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی