شناسه خبر : 38295
تاریخ انتشار : 1398/10/03 16:35
احتمالا  ویروس وبا در یمن، دستکاری شده است

نماینده سازمان بهداشت جهانی در صنعا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد:

احتمالا ویروس وبا در یمن، دستکاری شده است

با افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در یمن وزیر بهداشت دولت نجات ملی اعلام کرد، نمونه‌هایی را به آزمایشگاه‌های بین‌المللی فرستاده و با توجه به عدم پاسخ برخی بیماران به درمان، امکان دست‌کاری شدن این ویروس وجود دارد.

 به گزارش نورنیوز-احتمالا ویروس وبا در یمن، دستکاری شده است با افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در یمن وزیر بهداشت دولت نجات ملی اعلام کرد، نمونه‌هایی را به آزمایشگاه‌های بین‌المللی فرستاده و با توجه به عدم پاسخ برخی بیماران به درمان، امکان دست‌کاری شدن این ویروس وجود دارد. احتمالا ویروس وبا در یمن، دستکاری شده است به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده سازمان بهداشت جهانی در صنعا امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، ابتلای ۶۹۴۵ نفر به آنفلونزای فصلی در یمن، ۱۱۳ هزار نفر در منطقه غرب آسیا و ابتلای دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در جهان ثبت شده است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «انصارالله»، «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن در همین زمینه اعلام کرد، از آنجایی که برخی موارد به درمان پاسخ نمی‌دادند نمونه‌هایی به آزمایشگاه‌های بین‌المللی فرستاده شده و صنعاء اعمال تغییر در ژن‌های ویروس در راستای اقدامی خصمانه علیه ملت یمن را بعید نمیداند. «نبیل الوزیر» وزیر منابع آبی دولت نجات ملی هم گفت: بعید نمی‌دانیم که کشورهای ائتلاف در پشت پرده افزایش بیماری‌‌های واگیردار باشند، بیماری‌هایی که در سایه حملات، محاصره، جنگ گرسنگی و کشتار ملت به تمام روش‎ها، به کشورما هجوم آورده است.

«محمد المنصور» از مقامات ارشد وزارت بهداشت یمن هم گفت: موارد ابتلا به تب دنگی در ماه دسامبر به ۲۰۳۰۰ نفر رسیده که ۶۸ نفر آنها در استان‌های الحدیده، حجه، عدن، لحج، شبوه، مأرب و ریمه فوت کرده‌اند .همچنین دراین ماه دو نفر به آنفلونزای h1n1 دچار شده‌اند. ‏وی افزود، ۲۴۹۸ نفر از مبتلایان به تب دنگی ، کودکان زیر پنج سال هستند که ۱۶ نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند. «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن هم اعلام کرد، با ادامه حملات علیه یمن، بیماری‌های واگیردار نیز در حال افزایش است ، این موضوع باید مورد تحقیق داخلی و بین‌المللی قرار گیرد و عامل آن مجازات شود.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی