شناسه خبر : 36009
تاریخ انتشار : 1398/09/27 12:56
کاخ سفید گزارش المیادین درباره معامله قرن را تکذیب کرد

دولت آمریکا اعلام کرد:

کاخ سفید گزارش المیادین درباره معامله قرن را تکذیب کرد

هرگونه توافق سه‌جانبه بین حماس، تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را در طرح معامله قرن، رد کرد.

به گزارش نورنیوز، کاخ سفید در واکنش به گزارش شبکه «المیادین» از طرح صلح آمریکا برای فلسطین اشغالی موسوم به «معامله قرن»، گفت، جزئیات ارائه شده در این گزارش نادرست است.


یک مسئول ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» گزارش المیادین مبنی بر گنجانده شدن بند تشکیل دولت مستقل فلسطینی در معامله قرن و توافق سه‌جانبه بین جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در غزه، تشکیلات خودگردان فلسطین و تل‌آویو را تکذیب کرد.


این مسئول که خواست نامش فاش نشود شامگاه سه‌شنبه به این وبگاه گفت: «شایعات درباره محتوای طرح صلح دولت [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] نادرست هستند. ما مطمئنیم که منبع کذایی، [متن] طرح را ندیده است».


طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به مناقشه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ? میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.


بامداد سه‌شنبه بود که شبکه المیادین با پخش گزارشی به نقل از یک منبع که متن معامله قرن را دیده، خبر داد ک توافق سه جانبه میان رژیم صهیونیستی، سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش حماس به امضا می‌رسد و یک کشور فلسطینی با نام «فلسطین جدید» روی خاک کرانه باختری و نوار غزه به جز شهرک‌های صهیونیست‌نشین ایجاد می‌شود. (جزئیات بیشتر)


طرح معامله قرن قرار بود اوایل سال جاری بعد از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی رونمایی شود. اما ناتوانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی و حزبش (لیکود) در کسب آراء لازم، تشکیل کابینه جدید را به انتخابات دوم و سوم در طول یک سال جاری کشانده و سبب شده است تا رونمایی از معامله قرن به تأخیر افتد.



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی