شناسه خبر : 35997
تاریخ انتشار : 1398/09/27 10:08
دبیر شورای امنیت ملی روسیه: امریکا دست اندرکار انتقال و پشتیبانی نیروهای داعش به افغانستان است.

اختصاصی نورنیوز:

دبیر شورای امنیت ملی روسیه: امریکا دست اندرکار انتقال و پشتیبانی نیروهای داعش به افغانستان است.

افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان را یکی از منابع مهم تامین مالی تروریسم در منطقه ذکر کرد و افزود: سالانه حدود ??? میلیون دلار از محل تولید و فروش مواد مخدر در اختیار جریان تروریسم در منطقه قرار می گیرد.


 
به گزارش نور نیوز- گروه سیاسی-نیکلای پاتروشف دبیر شورای امتیت ملی فدراسیون طی سخنانی در دومین کنفرانس گفتگوی امنیت منطقه ای در تهران باتشریح اقدامات گسترده و نگران کننده گروههای تروریستی در مناطق مختلف افغانستان گفت: شواهد زیادی وجود دارد که ایالات متحده امریکا دست اندرکار انتقال و پشتیبانی نیروهای داعش به افغانستان است.



وی افزود : بر اساس اخرین براوردهای انجام شده بین ????تا ???? نیروی داعشی در افغانستان حضور دارند.
پاتروشف افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان را یکی از منابع مهم تامین مالی تروریسم در منطقه ذکر کرد و افزود: سالانه حدود ??? میلیون دلار از محل تولید و فروش مواد مخدر در اختیار جریان تروریسم در منطقه قرار می گیرد.



وی خلطر نشان ساخت:پس از نزدیک به ?? سال حضور نظامی امریکا در افغانستان بی ثباتی و ناامنی در این کشور افزایش یافته و روند خونریزی و کشته شدن مستمر مردم بی گناه این کشور همچنان ادامه دارد.
پاتروشف گفت: امریکا برنامه مشخصی برای خروج از افغانستان نداشته و به نظر می رسد اختلاف نظرهای موجود در هیئت حاکمه این کشور موجب سردرگمی در این خصوص شده است.



وی گفتگوهای امریکا و طالبان را مسیری انحرافی و فاقد اثرگذاری موثر عنوان کرد و خاطر نشان کرد: باید گفتگوهای بدون واسطه میان طالبان و دولت قانونی افغانستان برای دستیابی به راه حل ملی برای برون رفت از شرایط غیر قابل قبول فعلی اغاز شود.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی