شناسه خبر : 35810
تاریخ انتشار : 1398/09/23 16:13
تظاهرات مردمی در بغداد در محکومیت مداخلات آمریکا

شبکه خبری العهد اعلام کرد:

تظاهرات مردمی در بغداد در محکومیت مداخلات آمریکا

ساکنان شهر بغداد و طرفداران جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، تظاهراتی را علیه مداخلات ایالات متحده آمریکا در این کشور برگزار کردند.




 





به گزارش نورنیوز ، مردم بغداد به ویژه طرفداران جنبش «عصائب اهل الحق» عراق امروز تظاهرات ضد آمریکایی برگزار کردند.


شبکه خبری العهد گزارش داد که «جوانان آزاده عراقی نیز به راهپیمایی‌های مردمی پیوستند که در محکومیت اقدامات خزانه‌داری آمریکا علیه نمادهای ملی عراق» برگزار شد.


العهد گزارش داد که این راهپیمایی در رد اقدامات آمریکا علیه شخصیت‌های ملی‌گرای عراق به ویژه «قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب اهل الحق برگزار شده است.


خبرگزاری «ناس» نیز این تظاهرات مردمی را پوشش داد و تأکید کرد که این تظاهرات علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه برخی شخصیت‌های عراقی است.


 


خبرنگار ناس از بغداد گزارش داد که شمار زیادی از مردم عراق به ویژه «هواداران الخزعلی، در منطقه الکراده واقع در مرکز بغداد، در اعتراض به گنجاندن [نام] وی در لیست تحریم‌های آمریکا، اعتراض کردند».


وی با بیان اینکه مردم معترض عراق شعارهایی در محکومیت مداخلات آمریکا سر دادند، گفت که تظاهرات‌کنندگان «خواستار استقلال تصمیم‌گیری عراق شدند».


«محمد البلداوی» نماینده فراکسیون پارلمان «صادقون» عراق هم تأکید کرد که این تجمع اعتراضی، در محکومیت «زورگویی آمریکا علیه نمادهای ملی عراق» است.


البلداوی تأکید کرد که این اعتراضات، بیانگر اراده عراق علیه اراده کشورهای خارجی، آمریکا و طرح‌های صهیونیستی-آمریکایی است که هدف از این طرح‌هاف «فتنه‌افروزی، فرقه‌گرایی و تجزیه عراق است».


 


وی خاطر نشان کرد که این تظاهرات، نشان داد که فرزندان آزاده عراق در برابر زورگویی‌های آمریکا ایستادگی خواهند کرد.


اقدامات ظالمانه آمریکا، چهره کریه این کشور را بر ملا کرد


در این اعتراضات، «محمد الطباطبایی» معاون الخزعلی سخنرانی و تأکید کرد که اقدامات ظالمانه آمریکا، خارج از قوانین بین‌المللی و انسانی است و چهره کریه آمریکا را بر ملا کرده است.


الطباطبائی با اشاره به شکست‌های آمریکا در عراق، گفت که تصمیمات این کشور، هیچ تأثیر عملی ندارد و این کشور در عراق شکست خواهد خورد.


وی با بیان اینکه «قهرمانان عصائب اهل الحق و مقاومت اسلامی، طعم شکست را به آمریکا چشاندند»، خاطر نشان کرد که پیروزیهای عصائب، ضربه سنگینی به طرحهای آمریکاست.


 وزارت خزانه‌داری آمریکا 15 آذر ماه جاری «خمیس العیساوی»، «لیث الخزعلی»، «حسین اللامی» و قیس الخزعلی را به موجب «قانون ماگینتسکی» به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد




فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی