شناسه خبر : 35314
تاریخ انتشار : 1398/09/14 12:03
برای سهم‌گرفتن در بازار خارجی باید نیازها شناسایی شود

وزیر ارتباطات:

برای سهم‌گرفتن در بازار خارجی باید نیازها شناسایی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: مهم‌ترین قدمی که کسب و کارها می‌توانند برای سهم گرفتن در بازار کشورهای خارجی بردارند، شناخت نیاز بازار است.

محمدجواد آذری جهرمی با حضور در جمع استارتاپ‌های ایرانی شرکت‌کننده در بیست و پنجمین نمایشگاه باکوتل ضمن گفت‌وگو و شنیدن چالش های آنها اظهار داشت: شرکت هایی که در نمایشگاه های بین المللی حضور پیدا می کنند باید از قبل بدانند قرار است با کدام شرکت ها وارد مذاکره شوند و با آنها دیدار کنند. چه کسانی در نمایشگاه حضور دارند؟ برخورد دنیا با آنها چگونه است. این مسائلی است که ما نیز باید آن ها را وارد فضای کاری خودمان کنیم. 


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کسب و کارهای محلی در کشورهایی مانند آذربایجان و ارمنستان که جمعیت زیادی ندارند به طور معمول رونق ندارند و افراد به سمت کشورهای اروپایی و امریکایی هدایت می شوند تا بتوانند استارتاپ خود را توسعه بدهند.
آذری جهرمی اضافه کرد: ظرفیتی که آذربایجان دارد این امکان را به ما می دهد تا همان استفاده ای که از آنها از آمریکا و کشورهای اروپایی می کنند را ما از اینجا کنیم.  
وی افزود: ما باید برای مردم این کشور ارزش افزوده ای را ایجاد کنیم تا به سمت کسب و کارهای ما بیایند. آن ها که در انجام این کار مهم موفق شدند توانستند امروز کسب و کار خود را داشته باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: حمل و نقل و سلامت جزو مسائلی است که در آذربایجان مورد اهمیت است و اگر در این حوزه استارتاپی فعال شود می توان به موفقیت آن کمی امیدوار بود.  
به گفته آذری جهرمی علاوه بر این می توان روی ظرفیت بازار آذربایجان نیز حساب باز کرد تا این ظرفیت به بازار داخلی ما نیز اضافه شود.
وی تصریح کرد: پلتفرمی با مشورت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در وزارت ارتباطات راه اندازی شده البته هنوز کامل نشده است اما با این اقدام توانسته ایم برای همکاری با شرکت ها قدم های خوبی برداریم.  
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: نگاه ما به بازارهای عراق، ارمنستان، افغانستان و ترکیه نگاه مثبت و خوبی است. شرکت های ایرانی در افغانستان توانسته اند هشت میلیون دلار سرمایه کسب کنند و این ظرفیت در دیگر کشورهای همسایه نیز وجود دارد.
آذری جهرمی ادامه داد: در آذربایجان ما دسترسی خوبی داریم و ارتباط برقرار کردن با اپراتورهای این کشور و حضور در بازار تلکام سخت نیست و شاید نتوانیم وسایل سخت افزاری به فروش برسانیم اما می توان در حوزه سرویس ها کار کرد. انتخاب این که در کدام مسیر قرار بگیریم کاملا بستگی به ارزیابی بازار دارد.  
وی اضافه کرد: تا سه سال قبل در آذربایجان استارتاپ وجود ند اشت و در نمایشگاه های آنها صرفا پاور، سیم، رک و مواردی از این دست بود. اما در سال های اخیر بازار منطقه ای بزرگ تر شده است. به طور قطع حضور در بازارهای بزرگ ساده نیست اما باید برای این کار تلاش کرد. جذب بازار بزرگ ترین قدمی است که شرکت ها می توانند در راستای رشد خود بردارند.  


بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» که از ?? آذرماه با حضور ??? شرکت از ?? کشور دنیا آغاز شده تا ?? آذرماه ادامه دارد./



خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی