شناسه خبر : 35028
تاریخ انتشار : 1398/09/07 13:47
عراق برای حفاظت از مراقد شریف «نجف» تجهیزات نظامی ارسال کرد

«هشام الهاشمی» یک کارشناس امنیتی خبر داد:

عراق برای حفاظت از مراقد شریف «نجف» تجهیزات نظامی ارسال کرد

عراق به دنبال اقدامات خرابکارانه روز گذشته عناصر ناشناس در پوشش معترضان در شهر نجف تجهیزات نظامی برای حفاظت از زیارتگاه‌ها و دفاتر مراجع دینی فرستاد.

به گزارش نورنیوز، منابع عراقی از ارسال تجهیزات نظامی و وسایل نقلیه زرهی به بخش قدیمی نجف برای حفاظت از زیارتگاه‌ها و دفاتر مراجع دینی خبر دادند.


«هشام الهاشمی» یک کارشناس امنیتی در توئیتی در صفحه توئیتر خود گفت: یگان رزمی «العباس» یکی از تشکیلات سازمان «الحشد الشعبی» و نزدیک به مرجعیت نجف، تجهیزات نظامی به مرکز شهر نجف فرستاد.


به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، به گفته الهاشمی این تجهیزات برای کمک به حفاظت از زیارتگاه‌ها و بخش قدیمی نجف و دفاتر مراجع و مدارس دینی رسیده است.


گروهی از مهاجمان نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند چهارشنبه شب به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.


گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در جریان این حمله 47 نیروی امنیتی عراقی مجروح شده‌اند. بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزان به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند.


عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته شاهد برخی اعتراضات به فساد و ناکارآمدی است که با دخالت برخی طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صحنه آشوب و اغتشاش بدل شده است.



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی