شناسه خبر : 34565
تاریخ انتشار : 1398/08/17 20:55
هشدار بانک جهانی به لبنان درباره تاخیر در تشکیل دولت جدید

به گزارش نورنیوز:

هشدار بانک جهانی به لبنان درباره تاخیر در تشکیل دولت جدید

بانک جهانی نسبت به عواقب تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان به این کشور هشدار داد.

 


به گزارش نورنیوز – بانک جهانی نسبت به عواقب تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان به این کشور هشدار داد.


 


به گزارش روز جمعه تارنمای شبکه المنار لبنان، یک مقام در بانک جهانی که نامش ذکر نشده است، از مقام های لبنانی خواست تا طی یک هفته دولت جدید را تشکیل دهند.


 


این مقام هشدار داد که خطرات بزرگی ثبات لبنان را تهدید می کند.


 


پیش تر نیز «ساروج کومار جاه» مدیر منطقه‌ای امور خاورمیانه و شمال آفریقا بانک جهانی در دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان از وی خواست تا تدابیر فوری برای تضمین ثبات اقتصاد و پولی این کشور اتخاذ کنند.


 


وی گفت: شرایط در لبنان با گذشت زمان خطرناک تر می شود و این کشور با چالش های بزرگتری رو به رو خواهد شد.


 


بر اساس این گزارش، مدیر منطقه ای بانک جهانی همچنین پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ???? به منفی ?.? درصد برسد.


 


وی همچنین گفت که بانک جهانی آماده همکاری و حمایت از دولت جدید لبنان است.


 


پیش تر روزنامه القدس العربی نیز نوشته بود: بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد، به شرط آنکه کابینه جدید فرصت‌های شغلی را برای همه لبنانی‌ها فراهم کند، آماده است هر گونه حمایت لازم را از آن به عمل آورد.


 


اعترضات مردمی لبنان امروز در حالی وارد سومین هفته خود شد که تظاهرات به میزان زیادی در هفته دوم فروکش کرد و سپس یکشنبه هفته گذشته در هیجدهمین روز آن بار دیگر از سرگرفته شد و با مسدود کردن برخی راههای ارتباطی همراه بود اما امروز ارتش از بازگشایی تمام راههای ارتباطی بیروت خبر داد.


 


این تظاهرات در اعتراض به مشکلات اقتصادی و معیشتی و نیز اعمال مالیات بر تماس های واتساپ روز شامگاه ?? مهر (?? اکتبر) کلید خورد و از آن تحت عناوین مختلف از جمله انتفاضه نان و یا  انتفاضه واتساپ نیز یاد شد.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی