شناسه خبر : 34493
تاریخ انتشار : 1398/08/16 16:57
امید مردم به دستگاه قضایی به ?? درصد رسیده است

امید مردم به دستگاه قضایی به ?? درصد رسیده است

دادستان کل کشور با بیان اینکه امید مردم به دستگاه قضایی به ?? درصد رسیده است، از تشدید نظارت بر فضای مجازی در آستانه انتخابات خبر داد.

به گزارش نورنیوز؛ گروه بین الملل: هجدهمین همایش دادستان‌های سراسر کشور با عنوان «تحول در دادسرا» ظهر امروز در سالن همایش‌های دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در این همایش ضمن قرائت فرازی از دعای عهد، اظهار کرد: امروز مصادف با سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) است و شایسته می‌بینم که در این روز، تجدید عهد و پیمانی داشته باشیم؛ هرچند توصیه شده است که هر صبحگاه با خواندن دعای عهد با ولی‌نعمت خود پیمان ببندیم.


وی افزود: ?? رئیس کل، ??? دادستان عمومی و انقلاب، ?? دادستان نظامی و ?? دادستان ویژه روحانیت و جمعاً ??? نفر از مقامات عالی قضایی سراسر کشور در این دو روز در شهر مقدس مشهد گرد هم آمده‌اند که روز گذشته در سه کارگروه، مشغول بحث و تبادل نظر شدند. کارگروه‌های تشکیل شده شامل کارگروه تحول در نظارت بر دادسراها، کارگروه تحول در گسترش آزادی‌های مشروع با رویکرد انتخابات و کارگروه تحول در احیای حقوق عامه با رویکرد فرهنگی و مبارزه با مفاسد اقتصادی بود.


امید ?? درصد مردم به قوه قضائیه است


دادستان کل کشور تصریح کرد: موضوع همایش، تحول در دادسرا است و درخواست بنده این است که عزیزان به این نکته مهم توجه داشته باشند و خود را به عنوان مسئولی که موظف است در این راستا حرکت کند، بدانند.


حجت‌الاسلام منتظری تأکید کرد: در اولین دیدار دوره جدید با مقام معظم رهبری، بحث تحول مطرح بود و ایشان جملاتی در این خصوص گفتند که شامل این بیانات بود:« مهم‌ترین مأموریت قوه قضائیه در دوره جدید، ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام و قرآن و قانون اساسی است. تحول به معنای استفاده از شیوه‌های کارآمدتر و مؤثرتر و بهینه‌شدن شیوه‌های قبلی و همچنین رفع نقص‌ها، خلأها و اشکالات گذشته است. برای ایجاد تحول، برنامه‌ریزی و زمانبندی ?? درصد کار است و ?? درصد دیگر، مربوط به تحرک، اقدام و عمل است. باید سند آماده شده تحول، بدون تأخیر شروع شود.»


وی ادامه داد: تحول به معنای از حالتی به حالت دیگر شدن است و از آنجایی که رهبری فرمودند ?? درصد تحول مربوط به برنامه‌ریزی است و بقیه آن، اقدام و عمل، بخش دوم صحبت‌های مقام معظم رهبری، مربوط به تک تک ما است که در بخش اجرایی، مشغول وظیفه هستیم. پس تحول تحقق پیدا نمی‌کند، مگر اینکه ما در میدان کار آن را به وجود آوریم. اگر از این همایش، مبنای تحول را در دادسرا تعریف و تبیین کنیم و از همکاران خود بخواهیم که این دوره در آن‌ها تحول ایجاد شود، تحول در قوه قضائیه هم محقق خواهد شد.


دادستان کل کشور در خصوص چگونگی ارزیابی تحول در دادسرا، ابراز کرد: باید بعد از یک سال، آماری ارائه دهیم که طبق آن بگوییم این تحول در قوه قضائیه صورت گرفته و برای این کار، چند شاخص را باید در نظر بگیریم.


حجت‌الاسلام منتظری تأکید کرد: طبق نظرسنجی‌ها، ?? درصد امید مردم به قوه قضائیه است و اگر در جهت تحقق حق آن‌ها قدم برنداریم، این نظر برخواهد گشت.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی