شناسه خبر : 34376
تاریخ انتشار : 1398/08/13 19:19
رزمایش تحریک آمیز ناتو در منطقه بالتیک با مشارکت 11 کشور

به گزارش نورنیوز:

رزمایش تحریک آمیز ناتو در منطقه بالتیک با مشارکت 11 کشور




ناتو در اقدامی تحریک آمیز و برهم زننده ثبات در منطقه، رزمایشی را با مشارکت چهار هزار پرسنل نظامی از یازده کشور در بالتیک آغاز کرده است.

 


 


به گزارش نورنیوز، وزارت دفاع لیتوانی دوشنبه اعلام کرد که حدود 4000 نظامی از 11 کشور عضو ناتو از جمله آمریکا ، انگلیس، آلمان در حال انجام رزمایش مشترک به نام «گرگ آهنین» در منطقه هستند.


 


به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این رزمایش نزدیک شهر «پابرید» در حال برگزاری است و تا 18 نوامبر (دوشنبه 27 آبان) ادامه دارد.


 


ناتو مدعی است که این رزمایش با هدف تقویت عملیات تهاجمی و دفاعی و همچنین همکاری بین نیروهای شرکت کننده انجام می‌شود.


 


 


این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، در نشست ائتلاف کشورهای مشترک المنافع (CIS) در ماه اکتبر (مهر) ، اظهار داشت که اگرچه تلاش‌های نامطلوبی برای ایجاد تنش در مرزهای روسیه صورت می‌گیرد، اما این کشور حین رزمایش‌های ناتو آرامش خود را حفظ خواهد کرد.


 


همزمان با برگزاری یکی از رزمایش‌های بزرگ ناتو و نیروهای آمریکا در منطقه بالتیک در ماه‌های گذشته تحت عنوان «بالتاپس» که  با حضور هزاران نظامی آمریکا و اروپایی نزدیک مرزهای روسیه برگزار شد ، روسیه نیز  تمرین غرق کردن زیردریایی‌های دشمن و حملات موشکی علیه آن‌ها را به اجرا گذاشت.


 


روسیه با پایش دقیق اوضاع و تمرین غرق کردن زیردریایی و حملات موشکی به دشمن فرضی را در منطقه «کالینینگراد» به اجرا گذاشت. (جزئیات بیشتر)


 


ناتو به طور دائم با ادعای حفظ  آمادگی رزمایش‌هایی را در منطقه بالتیک برگزار می‌کند و روسیه نیز بارها نسبت به حضور ناتو نزدیک مرزهای خود اعتراض کرده و اعلام کرده که چنین اقدام‌هایی ثبات منطقه را تضعیف خواهد کرد و به تنش‌های بیشتر منجر می‌شود.



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی