شناسه خبر : 34328
تاریخ انتشار : 1398/08/12 20:16
جزئیات قراردادهای کشاورزی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای

به گزارش نورنیوز:

جزئیات قراردادهای کشاورزی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای




جزئیات قراردادهای کشاورزی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که با فائو منعقد شد روی توسعه پایدار،‌حفظ محیط زیست، مدیریت منابع آب، بازار محصولات کشاورزی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و مبارزه با گرسنگی متمرکز بود.

 


به گزارش نورنیوز- به نقل از فائو، سازمان همکاری شانگهای و سازمان خوار و بار جهانی برای افزایش همکاری‌های مشترک با هدف تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار برای نسل فعلی و آینده توافق کردند.


 


جزئیات قراردادهای کشاورزی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای که با فائو منعقد شد روی توسعه پایدار،‌حفظ محیط زیست، مدیریت منابع آب، بازار محصولات کشاورزی، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و مبارزه با گرسنگی متمرکز بود.


 


ولادیمیر رخمانین، دستیار و نماینده منطقه‌ای اروپا و آسیای مرکزی در فائو، گفت:« این تفاهم‌نامه در حاشیه هجدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای در تاشکند ازبکستان، امضا شد. در این توافقنامه موضوعات مهمی نظیر امنیت غذایی، کشاورزی و پایداری محیطی گنجانده شده که هر دو سازمان در آن نقش فعال و مداخله‌گری دارند.»


 


وی اضافه کرد:«این یک گام روشن و مهمی برای همکاری‌های نزدیک و قراردادهای متقابل خواهد بود و نگاه به آینده پایدار یک موضوع پیچیده‌ای است و نیازمند همکاری‌ با همدیگر است.»


 


وی ادامه داد: «سازمان همکاری شانگهای قراردادهای محکمی با سازمان ملل متحد و آژانس‌های مربوطه دارد و ما بسیار خوشحالیم که این روابط با سازمان ملل متحد به امضای تفاهم‌نامه با فائو نیز انجامید و سازمان شانگهای از نقش فائو در مبارزه با گرسنگی، سوءتغذیه و تلاش برای تامین امنیت غذایی قدردانی می‌کند.»


 


فائو و سازمان همکاری شانگهای در موضوعات و فعالیت‌های مشخصی نظیر مبارزه با بیماری‌های حیوانی همکاری می‌کنند و این دو نهاد بین‌المللی امروز برای تبادل اطلاعات، آمارهای پژوهشی و تجارب، اطلاعات در باره امنیت غذایی و توسعه پایدار در زمینه‌های زیرساختی توافق کردند.


 


توافق دیگر فائو و سازمان همکاری شانگهای درباره فعالیت‌های مرتبط برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، مدیریت پایدار منابع طبیعی و دیجیتالیزه کردن کشاورزی و نیز هدایت مطالعات مشترک در بخش کشاورزی و بازار محصولات کشاورزی بود و منافع مشترک این دو نهاد در حمایت از رژیم مناسب تغذیه به ویژه در مناطق شهری خواهد بود.


 


سازمان همکاری شانگهای، یک سازمان بین‌المللی دائمی و بین دولتی است که از 8 کشور عضو شامل چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شده است.


 


در طول برگزاری این اجلاس این کشورها توافق‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های تجارت، اقتصاد، صنعت، حمل و نقل، کشاورزی،‌ امنیت غذایی، حفظ محیط زیست، با هدف تسهیل توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این مناطق امضا کردند.


 


همچنین اعضای شانگهای در این اجلاس توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی و محیط زیست و نیز مدیریت منابع آب داشته‌اند.


 


سازمان همکاری شانگهای سازمانی بین دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بنیان گذاشته شد. چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای اصلی و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی