شناسه خبر : 33505
تاریخ انتشار : 1398/06/26 11:40

امارات: حمله به آرامکو اقدامی خطرناک است

وزیر مشاور در امور خارجه امارات با اشاره به اینکه حملات به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان «اقدامی خطرناک» است، خواستار حمایت جامعه جهانی از عربستان شد.





به گزارش نورنیوز، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات می‌گوید که حمله به آرامکو به دلیل تحولات جنگ یمن مردود است.







قرقاش در صفحه توئیتر نوشت: «توجیه حمله به تأسیسات آرامکو از دریچه تحولات جنگ یمن به طور کامل مردود است، حمله به عربستان اقدامی خطرناکی است و موضع هر کشور عربی و غیر عربی مسئول در جامعه جهانی، بایستی حمایت از عربستان و ثبات منطقه و امنیت آن باشد.»


 



 


اظهارات این مقام اماراتی در حالی است که ائتلاف سعودی-اماراتی از فروردین 94 به یمن حمله کرده و در این مدت حدود صد هزار نفر کشته شده و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.


روز شنبه پس از آنکه خبرهایی درباره آتش گرفتن تأسیسات نفتی آرامکوی سعودی منتشر شد، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی این کشور با ?? پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در «شرقیه» سعودی را هدف قرار داده است.


سرتیپ «یحیی سریع» افزود: «این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفت.»


بقیق در فاصله حدود ?? کیلومتری جنوب شهر الدمام در منطقه الشرقیه واقع شده و به دلیل آنکه تأسیسات اصلی شرکت آرامکو در این منطقه واقع است، یکی از مهم‌ترین شهرها به شمار می‌آید.




فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی