شناسه خبر : 33455
تاریخ انتشار : 1398/06/23 17:35
جاسوسی اسرائیل از کاخ سفید/ تام کاتن و جرد کوشنر دو متهم اصلی!

اختصاصی نورنیوز؛

جاسوسی اسرائیل از کاخ سفید/ تام کاتن و جرد کوشنر دو متهم اصلی!

حدود یکسال و نیم پیش بود که برای اولین بار برخی رسانه های آمریکایی با انتشار سلسله گزارش هایی، پرده از نقش محوری «تام کاتن» سناتور 43 ساله جمهوریخواه ایالت آرکانزاس و از اصلی ترین حامیان ترامپ، به همراه همسرش در درز اطلاعات به سرویسهای خارجی برداشتند.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: انتشار مقاله ای در نشریه «پولیتیکو» درباره جاسوسی اسرائیل از کاخ سفید ، منجر به جریان افتادن پرونده ای شد که بیش از یک سال پیش برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی در آمریکا پیرامون آن مطالب متعددی را منتشر کرده بودند.


ماجرا از آنجا آغاز شد که در جریان تحقیقات بازرس «رابرت مولر» درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، نمونه های آشکار متعددی از نفوذ سرویس های اطلاعاتی خارجی به ویژه روسیه و رژیم صهیونیستی در جریان انتخاب «دونالد ترامپ» مشاهده شد، نمونه هایی که اگرچه در جمع بندی بازرس مولر درباره این پرونده، به صراحت به آنها اشاره ای نشد، اما هیچگاه هم مختومه نشد و ابهام های بسیاری را در ذهن افکار عمومی داخل آمریکا باقی گذاشت.


این موضوع البته در بازه های زمانی مختلف در صدر اخبار قرار گرفته اما هر بار به دلایلی مسکوت مانده است. مثلا حدود 3 ماه پیش، نشستی میان ترامپ و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان کنگره برگزار شد تا ابعاد پنهانی پرونده درز اطلاعات مخفی آمریکا به بیرون مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. نتیجه این نشست هم متهم شدن ترامپ به مخفی کاری بود!


رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همان موقع در این خصوص عنوان کرد: «از نظر ما رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درگیر یک مخفی کاری است و این نتیجه تمام نشست امروز ما بود. ما معتقدیم که یافتن حقیقت بسیار اهمیت دارد. به نظر ما هیچکس بالاتر از قانون نیست حتی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا. از نظر ما رئیس‌جمهور درگیر یک مخفی کاری است.»


نکته قابل توجه اینکه؛ در همان جلسه، درست در زمان طرح «موضوعات حساس اطلاعاتی»، ترامپ جلسه را ترک کرد و اجازه روشن شدن موضوعات را نداد، اتفاقی که ناظران و تحلیلگران مسائل سیاسی و امنیتی آمریکا را بیش از پیش به موضوع حساس کرد.


بر پایه نظر برخی منابع آگاه؛ منظور نانسی پلوسی از مخفی کاری ترامپ، نقش به سزایی است که رئیس جمهور آمریکا در پروسه درز اطلاعات کاخ سفید و سنا به لابی آیپک و سازمان جاسوسی موساد بر عهده داشته و دارد، موضوعی که با انتشار مطلب اخیر نشریه پولیتیکو درباره جاسوسی اسرائیل از کاخ سفید، بار دیگر نگاه ها را به سمت ترامپ و اطرافیان او متمرکز کرد.


بنابر این گزارش؛ حدود یکسال و نیم پیش بود که برای اولین بار برخی رسانه های آمریکایی با انتشار سلسله گزارش هایی، پرده از نقش محوری «تام کاتن» سناتور 43 ساله جمهوریخواه ایالت آرکانزاس و از اصلی ترین حامیان ترامپ، به همراه همسرش در درز اطلاعات به سرویسهای خارجی برداشتند.


در این گزارش ها به این نکته اشاره شده بود که عامل اصلی انتقال اطلاعات محرمانه از کمیته ملی اطلاعات سنای آمریکا به سازمانهای جاسوسی و امنیتی اسرائیل، «آنا پکهام» همسر سناتور تام کاتن است.


در این گزارش ها آمده بود: آنا پکهام، حقوقدان و کارمند رسمی سازمان سیا، از سال 2016 میلادی تا کنون، بسیاری از اطلاعات سطح بندی شده کمیته اطلاعات سنا را ابتدا به سازمان سیا و سپس به موساد و لابی صهیونیستی آیپک منتقل کرده است و در این معادله امنیتی، تام کاتن به عنوان واسطه نفوذ به کمیته ملی اطلاعات سنا، عمل کرده و دونالد ترامپ نیز از طریق دامادش «جرد کوشنر»، نسبت به جزئیات این روند کاملا آگاه بوده است.


ماجرا البته از جایی جالب تر شد که اسنادی در رابطه با پرداخت دست کم 4.5 میلیون دلار از سوی لابی آیپک به شخص تام کاتن به عنوان کمک هزینه تبلیغاتی انتخابات سنا (در ایالت آرکانزاس) منتشر و از تلاش گسترده جرد کوشنر برای ورود او به کمیته ملی اطلاعات سنا رونمایی شد.


نکته آنکه؛ طی ماههای اخیر، نهادهای امنیتی آمریکا، دموکرات هایی مانند «نانسی پلوسی» و «چاک شومر» (رهبر اقلیت دموکراتهای سنا) را در جریان این پروسه خطرناک امنیتی قرار داده اند، با این حال به نظر می رسد رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قصد ندارد در این خصوص کمترین توضیحی به مقامات حزب رقیب خود ارائه دهد!


اخبار پشت پرده حاکی از آن است که سران حزب دموکرات، ترامپ را در خصوص رسانه ای کردن این ماجرا و طرح جدی استیضاح وی (به اتهام خیانت به منافع ملی آمریکا) تهدید کرده اند اما سران لابی آیپک قصد دارند در پشت پرده، با دموکراتها درباره این موضوعات وارد بحث شوند.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی