شناسه خبر : 33225
تاریخ انتشار : 1398/06/11 16:17
ترامپ وارد محدوده قرمز شد/افزایش نارضایتی عمومی از کاخ سفید

نورنیوز گزارش می دهد:

ترامپ وارد محدوده قرمز شد/افزایش نارضایتی عمومی از کاخ سفید

نتایج نظرسنجی اخیر دانشگاه کوئینیپیاک، شوک سختی به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و همراهانش وارد ساخته است.

نورنیوز- گروه بین الملل: این نظرسنجی نشان می دهد که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 از هر 5 نامزد احتمالی حزب دموکرات ( جو بایدن، برنی سندرز، الیزابت وارن، کامالا هریس و پته بوتیگیج ) شکست خواهد خورد.


بر این اساس، 54 درصد از شهروندان آمریکایی در رقابت ترامپ  و بایدن، به رقب دموکرات وی رای خواهند داد و 38 درصد دیگر، حاضر به حمایت دوباره از وی هستند. برن سندرز، دیگر نامزد حزب دموکرات با اختلاف 14 درصد از ترامپ پیش است . این میزان در خصوص وارن،هریس و بوتگیج، به ترتیب 12و11 و 9 درصد است. 


این نظرسنجی گسترده در حالی منتشر می شود که تا حدود دو هفته قبل، از برنی سندرز و جو بایدن به عنوان تنها نامزدهای حزب دموکرات یاد می شد که توان شکست ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهند داشت.


با این حال ماجرا به این نقطه نیز ختم نمی شود! بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه کوئینیپیاک، میزان نارضایتی عمومی از ترامپ، به 56 درصد رسیده است.این میزان، در نظرسنجی های قبلی بین 52 تا 54 درصد بوده است. به عبارت بهتر، 56 درصد از شهروندان آمریکایی اعلام کرده اند که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، مطلقا آرای خود را به سود ترامپ به گردش در نخواهند آورد.


این رویکرد عمومی، خود را در نتایج ایالتی و الکترال نیز منعکس خواهد کرد. نکته دیگر اینکه میزان رضایت عمومی از ترامپ در نظرسنجی ها، حدود 38 درصد است . این میزان، قبلا بین 40 تا 42 درصد بوده است.این نظرسنجی نشان می دهد که به صورتی جدی و معنادار، از تعداد طرفداران ترامپ در آمریکا کاسته شده است.بدیهی است که حفظ یا استمرار روند فعلی، به معنای شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 خواهد بود.


نتایج نظرسنجی های ایالتی نیز نشان می دهد که ترامپ در ایالات خاکستری و پاندولی مانند اوهایو، پنسیلوانیا، ویسکانسین ، میشیگان و فلوریدا نیز از رقبای دموکرات خود عقب افتاده است.حتی در برخی ایالات متعلق به حزب جمهوریخواه ( ایالات قرمز) مانند تگزاس نیز محبوبیت ترامپ به زیر 50 درصد رسیده است. موضوعی که می تواند به یک فاجعه برای رئیس جمهور جنجالی آمریکا تبدیل شود. 


اگرچه ترامپ در قبال نتایج نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک فعلا واکنشی نشان نداده است، اما نباید فراموش کرد که فرافکنی وی و متهم ساختن موسسات نظرسنجی به تقلب و نظرسازی، نمی تواند منجر به کتمان واقعیات موجود در حوزه سیاست داخلی، معادلات اجتماعی و تنشهای موجود در حوزه سیاست خارجی ایالات متحده شود.


ترامپ امیدوار است که در آینده ای نزدیک ، با اقداماتی از جمله تنش زدایی در عرصه سیاست خارجی از طریق حذف افرادی مانند مایک  پمپئو و جان بولتون، زمینه را جهت افزایش اقبال رای دهندگان مستقل و جمهویخواهان سنتی به خود فراهم سازد . با این حال به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا بسیار دیر به فکر این موضوع افتاده است!



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی