شناسه خبر : 32945
تاریخ انتشار : 1398/05/26 13:59
دلیل کاهش محبوبیت ترامپ چیست؟/ تخلیه حباب رضایت اقتصادی از کاخ سفید !

نورنیوز گزارش می دهد؛

دلیل کاهش محبوبیت ترامپ چیست؟/ تخلیه حباب رضایت اقتصادی از کاخ سفید !

نتیجه نظرسنجی اخیر فاکس نیوزنشان می‌دهد که میزان نارضایتی مردم آمریکا از رئیس‌جمهور کشور خود در مقایسه با ماه گذشته میلادی با افزایش 5 درصدی روبه‌رو بوده و به 56 درصد رسیده است.

نورنیوز- گروه بین الملل: میزان نارضایتی مردم در مقایسه با ماه گذشته میلادی با افزایش 5 درصدی روبه‌رو بوده و به 56 درصد رسیده است . باتوجه به نارضایتی مردم ، این نظرسنجی حاکی از آن است که ?? درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از عملکرد ترامپ راضی هستند که در مقایسه با ماه گذشته که ?? درصد بود، کاهش داشته است.


همچنین بر اساس نتیجه نظرسنجی جدید «فاکس‌نیوز»، هر ? نامزد پیشتاز دموکرات این انتخابات می توانند در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی کشورشان به پیروزی برسند. بر اساس اعلام هیل، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری پیشن آمریکا به همراه «برنی سندرز» سناتور دموکرات، «الیزابت وارن» و «کامالا هریس» در صورت پیروزی در رقابت‌های درون حزبی و راه‌ یابی به رقابت نهایی با ترامپ می‌توانند او را شکست دهند.


بر اساس اعلام این شبکه، در صورت رقابت ترامپ با بایدن، ?? درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به معاون اوباما رأی‌ می‌ دهند و سهم رئیس‌جمهوری کنونی تنها ?? درصد خواهد بود.طبق داده‌های نظرسنجی فاکس نیوز، سهم ترامپ در رقابت با سندرز، وارن و هریس هم ?? درصد آرا است؛ اما او در رقابت با این ? نفر هم بازنده خواهد بود.


این سومین بار طی دو ماه اخیر است که شبکه فاکس نیوز از برتری نامزدهای حزب دموکرات در برابر ترامپ خبر می دهند. با این حال افزایش میزان نارضایتی عمومی از ترامپ، بیش از آنکه ناشی از استمرار شکستهای وی در عرصه سیاست خارجی باشد، انعکاسی از ناکامی کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا در هدایت دو حوزه اقتصاد داخلی و تجارت خارجی در این کشور است.


بر این اساس، سیاستهای حمایت گرایانه اقتصادی ترامپ که قرار بود منجر به ایجاد توازن در عرصه \"اقتصاد داخلی\" و \"تجارت خارجی \"شود، هم اکنون به پاشنه آشیل دولت وی تبدیل شده است. همین مسئله سبب شده است تا شهروندان آمریکایی، خصوصا در ایالات حساس و کلیدی ( مانند پنسیلوانیا، میشیگان، ویسیکانسین و قلوریدا)، دیگر نسبت به شاخصه هایی مانند کاهش نرخ بیکاری و افزایش میزان اشتغال، نگاهی محدود و مقطعی و کوتاه مدت نداشته باشند و بیش از پیش، نسبت به آینده اقتصاد کشورشان در درازمدت ابراز نگرانی کنند.


طی ماههای اخیر بسیاری از اقتصاد دانان آمریکایی هشدار داده اند که استمرار سیاستهای حمایت گرایانه ناقص و گزینشی ترامپ منتج به افزایش ضریب آسیب پذیری اقتصاد آمریکا در آینده خواهد شد، ضمن اینکه هزینه های واشنگتن در عرصه تجارت جهانی را افزایش می دهد. مجموع این عوامل سبب شده است تا حباب رضایت اقتصادی گسترده ای که در قبال عملکرد ترامپ ایجاد شده و به برگ برنده او در برابر رقبایش تبدیل شده بود، اندک اندک تخلیه شود.


این پروسه در حالی آغاز شده است که بیش از یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 زمان باقی مانده و ترامپ قدرت بسیار اندکی در بازگرداندن صحنه به سود خود خواهد داشت.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی