شناسه خبر : 32489
تاریخ انتشار : 1398/05/02 17:59
سی ان ان: ترامپ در دروغگویی رکورد زد

سی ان ان: ترامپ در دروغگویی رکورد زد

یک رسانه آمریکایی با شمردن دروغ های رئیس جمهور این کشور از رکورد شکنی ترامپ در دروغگویی خبر داده است.

به گزارش نورنیوز، وبگاه شبکه  سی ان ان بامداد سه‌شنبه در گزارشی درباره دروغ‌های هفته گذشته ترامپ از راه‌اندازی کارزاری برای راستی‌آزمایی ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد: «ما همه آنها را می‌شماریم. زیرا تمام آنها مهم هستند. ترامپ سخنرانی‌های عمومی خود را با ادعاهای نادرست آلوده می‌کند، از بزرگنمایی و اغراق تا دروغ‌های بزرگ. از امروز ما تمام آنها را حقیقت‌یابی می‌کنیم.»


این رسانه آمریکایی با بیان اینکه رأی‌دهندگان این کشور باید بدانند رئیس‌جمهورشان چگونه در حال فریب‌دادن آنهاست، اعلام کرد که از این به‌بعد به صورت هفتگی، آماری از ادعاهای نادرست و دروغ‌هایی که ترامپ به‌صورت علنی – چه در سخنرانی‌ها و چه در توئیت‌های خود – بیان می‌کند را به مخاطبان ارائه خواهد کرد.


بر این اساس، ترامپ از ژانویه سال ???? تا ماه می ???? در مجموع پنج هزار و ??? دروغ گفته که این به معنای میانگین ? دروغ در هر روز است.


با بررسی صورت گرفته توسط این شبکه آمریکایی، ترامپ در سال ???? به طور میانگین روزانه ?.? دروغ گفته اما از سال ???? تا ???? به طور میانگین روزانه ?.? دروغ گفته است.


در این میان شبکه سی ان ان در برنامه سه شنبه شب خود اعلام کرد که دروغ های هفتگی ترامپ از میانگین خود بالاتر رفته و تنها در هفته گذشته ?? دروغ توسط وی به ثبت رسیده است.


پیش از این بیشترین آمار دروغگویی های ترامپ در مراسم کمپین کارولینای شمالی با ?? دروغ ثبت شده بود.  


به گزارش شبکه سی ان ان، ترامپ که قبلا هیچ دروغی در مورد «ایلهان عمر» نماینده زن دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نگفته بود، فقط در هفته گذشته ? دروغ علیه وی گفته است.


ترامپ بارها در هفته گذشته طی ادعاهایی دروغین ایلهان عمر را به داشتن ارتباط با شبکه تروریستی القاعده و سخنان شیطانی علیه یهودیان متهم کرده بود.


در کنار ادعاهای دروغین هفته گذشته، رئیس جمهوری آمریکا در روز دوشنبه در دیدار با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفت: من می توانم در عرض یک هفته جنگ افغانستان را به پایان برسانم.


ترامپ در حالی این سخنان را بر زبان آورد که آمریکا به مدت ?? سال است که در جنگ طولانی مدت افغانستان گیر افتاده و قادر به خروج از این جنگ فرسوده نیست.



ایرنا
کلید واژگان
ترامپرکورددروغگویی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی