شناسه خبر : 32398
تاریخ انتشار : 1398/04/31 13:24
شناسایی خانه های خالی از سکنه از سوی وزارت راه و شهرسازی

شناسایی خانه های خالی از سکنه از سوی وزارت راه و شهرسازی


به گزارش نورنیوز، محمد اسلامی امروز در حاشیه «مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران» در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امروز یکی از پروژه‌های راهبردی شرکت فرودگاه‌ها که در راستای ارتقای ایمنی پروازها به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: با افتتاح این رادار، پوشش حداکثری در شعاع جغرافیایی اطراف پایتخت و همچنین امکان مانیتورینگ سطح باند فرودگاه‌ها فراهم شده است.


وی ادامه داد: همچنین سیستم اطلاع‌رسانی شرکت فرودگاه‌ها در قالب اپلیکیشن موبایلی برای عوامل پروازی و خلبانان ایجاد شده است که می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن‌، ضعف‌ها و نقص‌های ایمنی را به شرکت فرودگاه‌ها گزارش کنند.


وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره نفتکش «هپینس» گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، نفتکش ایرانی «هپینس» رفع توقیف شد و ساعت ??:?? بعدازظهر دیروز اجازه خروج از بندر جده یافت.


اسلامی افزود: این کشتی در حال کشیده شدن به سمت آب‌های ایران است چون موتورهای آن از کار افتاده و شرکت ملی نفتکش، آن را در بنادر کشور تعمیر خواهد کرد.


وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها همواره برای کشتی‌ها و هواپیماهای ما مشکل ایجاد می‌کنند اما شرکت‌های کشتیرانی و هواپیمایی یاد گرفته‌اند چگونه این مشکلات را حل کنند.


راه اندازی سامانه املاک و اسکان از مسیر میان‌بُر


وزیر راه و شهرسازی درباره سامانه املاک و اسکان کشور گفت: راه‌اندازی این سامانه را با استفاده از یک سیستم میان‌بُر آغاز کرده‌ایم و این وظیفه‌ای است که قانون بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته است.


وی ادامه داد: در گذشته گفته می‌شد این وظیفه شهرداری‌ها است که خانه‌های خالی را شناسایی کنند اما ما با یک کار جدید و با استفاده از دیتابیس‌های دستگاه‌های دیگر، این سامانه‌ها را به یکدیگر لینک داده‌ایم تا خانه‌های خالی شناسایی شوند.


از تامکاد (طرح تامین مسکن کارکنان دولت) چه خبر؟


اسلامی درباره طرح تأمین مسکن برای کارکنان دولت (تامکاد) یادآور شد: تأمین مسکن کارکنان دولت شامل بنگاه‌های دولتی نمی‌شود و هر بنگاهی که تضمین کند که می‌تواند حقوق نیروها را ماهانه کسر و به حساب صندوق مشخص واریز کند، می‌تواند به این طرح ورود داشته باشد بنابراین صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموعه دستگاه‌های دولتی هم می‌توانند در این طرح سرمایه‌گذاری کنند.


به گفته وزیر راه و شهرسازی، این طرح به تائید رئیس‌جمهور رسیده و آن را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده که به محض ابلاغ از سوی این سازمان به وزارت راه و شهرسازی، اجرای آن را آغاز خواهیم کرد.


وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش ?? درصدی اجاره‌بها که رئیس‌جمهور دیروز آن را اعلام کرده بود، افزود: مبنای تحلیل معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی، اطلاعات رسمی و ثبت شده است. بر اساس دیتاهایی که در معاونت مسکن از بانک مرکزی و مرکز آمار تحلیل شده، متوسط افزایش اجاره‌بها حد فاصل سه ماهه سال جاری در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال گذشته، حداکثر ?? درصد بوده است. همچنین حرکت شتابان قیمت مسکن که در ماه گذشته رخ داد، در ماه جاری متوقف شده است.


ساخت ?? هزار واحد مسکونی ??? میلیون تومانی در تهران


وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن گفت: برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن آغاز شده و با هدف ??? هزار واحد مسکونی در حال اجراست که جامعه هدف آن، متقاضیان واحدهای مسکونی ??? متر زیربنا و ?? متر مصرفی است که قیمت آن حدوداً بر اساس برآوردهای ما ??? میلیون تومان است.


اسلامی ادامه داد: در حال حاضر واحدهایی که عرضه می‌شود، بزرگ‌متراژ بوده و در بخش سوداگری، خرید و فروش می‌شود و مردم تهران توان خرید آنها را ندارند.


وی تأکید کرد: بر این اساس قرار است ?? هزار واحد از این ??? هزار واحد در اطراف تهران ساخته شود برای ساخت واحدهایی در داخل تهران نیز با نیروهای مسلح قراردادهایی امضا کرده‌ایم که در محل پادگان‌هایی که از شهر خارج می‌شود، احداث شود.


وزیر راه و شهرسازی درباره علت توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز گفت: این نفتکش تخلفات عدیده‌ای داشت از جمله اینکه از کریدوری که برای خروج بود، ورود می‌کرد؛ آلایندگی زیست‌محیطی داشت و رادارها را خاموش کرده بود که احتمال بروز سوانح را افزایش می‌داد به همین دلیل سازمان بنادر و دریانوردی با قوت ورود کرد و بر اساس حکم قضائی، از نیروهای مسلح درخواست شد تا این نفتکش توقیف شود. در حال حاضر این کشتی انگلیسی در حال بررسی است.


اسلامی خاطرنشان کرد: کشتی نفتکش ایرانی که در جبل‌الطارق توقیف شده، دزدی دریایی و توقیف آن، خلاف قوانین بین‌المللی است که با مخالفت سایر کشورها نیز روبرو شد.



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی