شناسه خبر : 32389
تاریخ انتشار : 1398/04/31 11:46
گزارشی از تشکیل کلاس‌درس در آشپزخانه و زیرزمین نداریم

سرپرست آموزش و پرورش تاکید کرد:

گزارشی از تشکیل کلاس‌درس در آشپزخانه و زیرزمین نداریم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه گزارشی مبنی بر تشکیل کلاس در آشپزخانه و زیرزمین در مدارس غیردولتی نداریم اظهار کرد: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، خلاف است و حتما از آن جلوگیری می‌شود.

به گزارش نورنیوز، سیدجواد حسینی در واکنش به اظهارات سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی بر صدور مجوز به مدارس غیردولتی در منازل مسکونی و تبدیل انباری و آشپزخانه‌ به کلاس درس بدون رعایت استانداردهای لازم که در دو روز گذشته خبرساز شد، با بیان اینکه گزارشی مبنی بر تشکیل کلاس در آشپزخانه و زیرزمین در مدارس غیردولتی نداریم، اظهار کرد: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، خلاف است و حتما از آن جلوگیری می‌شود.


وی افزود: سازمان نوسازی مدارس، استانداردهایی دارد که اگر مدرسه‌ای حائز آن استانداردهای لازم نباشد با آن برخورد می‌شود.


گفتتی است، میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت که «متاسفانه به خانه‌های مسکونی مجوز مدارس غیردولتی داده شده است. برخی در انباری و آشپزخانه کلاس تشکیل می‌دهند که باید بسته شود. به کسی که مکان ندارد نباید مجوز بدهیم. به انباری و پشت بام و آشپزخانه نباید مجوز تشکیل کلاس بدهیم. برخی بچه‌های ما زندانی شده اند، کلاس پنجره ندارد، پارتیشن بندی است. خانواده‌ها بروند کلاس‌های درس فرزندشان را ببینند. جایی که استاندارد نیست، نباید کلاس درس بشود.»


این در حالیست که جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با اشاره به این اظهارات و درباره تبدیل برخی منازل به مدارس عمدتا غیردولتی گفت: «اگر قرار باشد تغییر کاربری در هر محلی انجام شود حتما باید تاییدیه از شهرداری و آتش‌نشانی گرفته شود؛ زمانی که برای تغییر کاربری به آتش نشانی مراجعه می‌شود آتش نشانی آن مکان را از نظر ایمنی بررسی می‌کند اما اگر پس از گرفتن تاییدیه ایمنی تخلفی در یک ساختمان صورت گیرد، مسئولیت آن با خود این افراد است و اگر حادثه‌ای رخ دهد، باید پاسخگو باشند».


وی افزود: «این اظهارات را باید موردی بررسی کرد و اینطور نمی‌توان گفت که چون در کاربری قبلی اتاقی انباری بوده و حالا تبدیل به کلاس درس شده، پس حتما تخلفی صورت گرفته است، شاید در بازدیدهای ایمنی کارشناسان، آن فضا شرایط ایمنی لازم برای تبدیل شدن به کلاس درس را داشته و مجوز لازم را هم گرفته است، اما اگر این تغییر فضاها منجر به نقص ایمنی در کلاس‌های درس شود، باید بگویم که چنین اقدامی حداقل در شهری مانند تهران پس از گرفتن مجوزهای ایمنی رخ داده و هنگام بازدید کارشناسان آتش نشانی چنین مواردی مشاهده نشده است، چرا که در صورت مشاهده، صدور مجوز مشروط به حل مشکل خواهد بود».


موضوع نظارت آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی با ساختمان‌های کلنگی و فرسوده از آن دست موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. هرچند رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس بر ضرروت استحکام بناهایی که به عنوان مدرسه مجوز دریافت می‌کنند تاکید دارد و می‌گوید که « اگر ساختمانی از استحکام لازم برخوردار نباشد و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و ایمنی نصب نکرده باشد، گواهی تائیدیه‌ای برای آن صادر نمی‌شود.»؛ اما هنوز نگرانی‌هایی برای تبدیل منازل مسکونی قدیمی به مدارس غیردولتی وجود دارد.



ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی