شناسه خبر : 32129
تاریخ انتشار : 1398/04/24 11:32
صنعت خودروسازی ایران از مونتاژکاری عبور کرده است

معاون رئیس جمهور تاکید کرد:

صنعت خودروسازی ایران از مونتاژکاری عبور کرده است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت خودروی ایران از مونتاژکاری عبور کرده است گفت: پژو ??? با ?? درصد داخلی سازی تولید خواهد شد.

به گزارش نورنیوز، سورنا ستاری صبح امروز در حاشیه آغاز تولید آزمایشی پژو ??? در جمع خبرنگاران گفت: ما در صنعت خودرو از مونتاژکاری عبور کرده و به سمت تولید محدود پیش رفته ایم و این در شرایطی است که محصولات مشترک قرارداد ایران خودرو با پژو هم اکنون در حال تولید از سوی طرف دوم قرارداد است.


وی افزود: محصول تولیدی قرارداد مشترک ایران خودرو و پژو بعد از برجام به زودی از سوی ایران خودرو وارد بازار خواهد شد و نکته حائز اهمیت آن داخلی سازی ?? درصدی قطعات است.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهارداشت: مجموعه ایران خودرو تلاش کرده تا قطعات باقیمانده در این خودرو را به مرز ?? درصد داخلی سازی برساند. این در شرایطی است که با توجه به تحریم هایی که در آن قرار داریم، تامین قطعات سخت است و صنعت خودرو باید از این موقعیت استفاده کرده و دانش فنی را به کار گیرد.


ستاری تصریح کرد: بعد از خروج پژو از ایران، اتفاقی که افتاد توقف قرارداد بود اما اکنون به همت تولیدکنندگان داخلی محصول آن قرارداد وارد بازار خواهد شد.


به گفته وی تا زمانی که به فکر واردات باشیم نمی توان اسم کار خود را صنعت بگذاریم.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی