شناسه خبر : 32055
تاریخ انتشار : 1398/04/22 11:57
تصویرسازی وارونه انگلیسی ها/ افسار لندن در دست جنگ طلبان کاخ سفید

نورنیوز گزارش می دهد؛

تصویرسازی وارونه انگلیسی ها/ افسار لندن در دست جنگ طلبان کاخ سفید

جمهوری اسلامی ایران بارها به انگلیس در خصوص بازی مستقیم این کشور در زمین ایالات متحده آمریکا و دولت ترامپ هشدار داده است اما لندن اصرار دارد تا به این بازی حقیرانه و خطرناک ادامه دهد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در تازه ترین اظهارات خود مدعی شده است که لندن در تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران است. وی همچنین تشدیدتنش‌ها با ایران را بسیار خطرناک توصیف کرده است.
این اظهارات در حالی بیان می شود که توقیف غیر قانونی نفتکش ایرانی از سوی انگلیس که به دستور مستقیم کاخ سفید صورت گرفته است، مصداق عینی «تنش زایی» از سوی لندن محسوب می شود.
البته تلاش انگلیسی ها برای وارونه و معکوس جلوه دادن معادلات بین المللی، خصوصا تنشهایی که خود ایجاد کننده آن بوده اند، مسبوق به سابقه هستند و در حال حاضر نیز مقامات انگلیسی در صدد ارائه تصویری وارونه در قبال مناسبات خود با ایران هستند.
از سویی؛ یکی از سخنگویان نیروی دریایی بریتانیا، اسکورت یک ناو جنگی این کشور از کشتی‌های بریتانیایی در خلیج فارس را تایید کرده است. جالب توجه اینکه مقامات انگلیسی مدعی «نظامی گری ایران» در خلیج فارس شده اند!
در پاسخ به جوسازی تبلیغاتی مقامات انگلیسی اما، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب و در اطلاعیه ای تاکید کرد:
«در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام کند.»
از سوی دیگر؛ اخیرا حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در اظهاراتی هشدار آمیز درباره توقیف نفتکش ایرانی در آبهای جبل الطارق خطاب به انگلیس گفت: «تبعات این اقدام را بعدا درک خواهید کرد.»
واقعیت امر این است که به لحاظ حقوقی، انگلیس آغازگر این بازی خطرناک بوده و بدیهی است که حق جمهوری اسلامی ایران نیز برای هر گونه اقدام متقابل در قبال کشتی های انگلیسی محفوظ است.
نکته دیگر اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به انگلیس در خصوص بازی مستقیم این کشور در زمین ایالات متحده آمریکا و دولت ترامپ هشدار داده است اما لندن اصرار دارد تا به این بازی حقیرانه و خطرناک ادامه دهد.
برکناری سفیر انگلیس در آمریکا با اشاره دونالد ترامپ و توهین مستقیم رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر انگلیس نوعی پرده برداری آشکار از عدم استقلال لندن در نظام بین الملل است.
آنچه مسلم است اینکه ادعای واهی لندن در خصوص نظامی گری ایران در منطقه، با حقایق و واقعیات جاری در خلیج فارس و دریای عمان واقعیت ندارد و بهتر است مقامات انگلیسی به جای متهم کردن ایران، پاسخگوی حضور غیر قانونی خود در منطقه غرب آسیا، تاسیس پایگاههای نظامی در کشورهای حوزه خلیج فارس، حمایت از تروریسم تکفیری در منطقه، فروش تسلیحات گسترده به ائتلاف سعودی ـ اماراتی علیه ملت مظلوم یمن و تلاش طولانی مدت برای ایجاد اختلافات مذهبی و قومیتی در جهان اسلام باشند.



نورنیوز
کلید واژگان
انگلیسکاخ سفیدلندن
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی