شناسه خبر : 32013
تاریخ انتشار : 1398/04/19 19:13
ابلاغ دو موافقتنامه بین ایران و کشورهای فنلاند و ویتنام

معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد:

ابلاغ دو موافقتنامه بین ایران و کشورهای فنلاند و ویتنام

دو موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و دو کشور جمهوری فنلاند و جمهوری سوسیالیستی ویتنام درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی ابلاغ شد.

به گزارش نورنیوز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اعلام این خبر افزود: قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی با هدف توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فنلاند منعقد گردیده است.



وی افزود: این قانون می تواند با ایجاد تسهیلات مناسب در روابط بین دو کشور و در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات ها و سایر عوارض و هزینه ها در مورد کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یاد شده موثر واقع گردد.



وی همچنین گفت: قانون موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره کل گمرک جمهوری سوسیالیستی ویتنام ابلاغ گردید.



معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه افزود: این موافقتنامه در جهت توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام  منعقد گردید .



وی افزود: در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات ها و سایر عوارض و هزینه ها در مورد کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یاد شده، این قانون راهگشا خواهد بود.



ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی