شناسه خبر : 31993
تاریخ انتشار : 1398/04/19 14:39
خانه های خالی از سکنه باید به مدار استفاده بازگردند

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

خانه های خالی از سکنه باید به مدار استفاده بازگردند

وزیر راه و شهرسازی گفت: خانه‌های خالی عاملی شده است که منابع کشور را در تله قرار داده، اگر این منابع در مدار باشند و مورد استفاده قرار گیرند به رونق تولید در بخش مسکن کمک می‌کنند.

به گزارش نورنیوز، محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره اظهارات یک نماینده مبنی بر اینکه یک نفر ??? منزل در شهر ری و دیگری ???? منزل در تهران دارد، اظهار کرد: از کسی که این آمار و اطلاعات را می‌دهد باید سوال شود که منبع اطلاعاتش کجاست. کسی که این اطلاعات را می‌دهد باید منبع اطلاعاتی خود و مستند خود را هم بگوید.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما این اطلاعات را تکذیب می‌کنید، تصریح کرد: من نه تکذیب می‌کنم نه تأیید اما نمی‌شود با افکار عمومی بازی کرد و در جامعه تشویش به وجود آورده باید ببینم این منبع اطلاعات کجاست.


وزیر راه و شهرسازی درباره اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بیان کرد: خانه‌های خالی عاملی شده است که منابع کشور را در تله قرار داده، اگر این منابع در مدار باشند و مورد استفاده قرار گیرند به رونق تولید در بخش مسکن کمک می‌کنند.


اسلامی تاکید کرد: برای اجرای این قانون باید سیستم اطلاعات دقیق وجود داشته باشد اما وظیفه ما در این قانون پیش بینی نشده است. ما در حال تلاش هستیم تا سیستم‌های موجود اطلاعاتی را به هم متصل کنیم تا سازمان امور مالیاتی بتواند از آن استفاده کند. در تلاشیم در سال جاری این سیستم اطلاعاتی را ایجاد کنیم.


وی در پاسخ به این پرسش که دولت برای کمک به مستأجران چه اقدامی انجام داده است؟ خاطرنشان کرد: در تاریخ هیچگاه دولت در این حوزه دخالت نکرده است اما ما در اصلاحیه ماده ?? قانون مالیات مستقیم در مورد تبصره ?? اقدام کرده‌ایم و مشوق‌هایی برای صاحبخانه‌هایی که مراعات مستاجران را می‌کنند در نظر گرفته‌ایم. مثلاً صاحبخانه‌هایی که اجاره‌های دو ساله می‌بندند، معافیت‌های مالیاتی شامل حال آنها می‌شود. این اصلاحیه در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.



ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی